دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

شناسایی ویژگیهای سازگاری و خود ادراکی و تفاوت دانش آموزان عادی با استثنایی


شناسایی ویژگیهای سازگاری و خود ادراکی و تفاوت دانش آموزان عادی با استثنایی
دانلود پایان نامه شناسایی ویژگیهای سازگاری و خود ادراکی و تفاوت دانش آموزان عادی با استثنایی

 
امار و استنباط دانش اموزان
ویژگی های خود ادراکی بین دانش آموزان عادی و استثنایی
تفاوت بین دانش آموزان استثنایی با عادی
شناسایی ویژگیهای سازگاری و خود ادراکی دانش آموزان
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
اهداف تحقیق
فرضیه ها
متغیرهای پژوهش
تعریف متغیرها و اصطلاحات
فصل دوم: مرور پیشینه
مرور مبانی نظری
تاریخچه اختلالات یادگیری
تعاریف اختلالات یادگیری
طبقه بندی ناتوانی های یادگیری
ناتوانیهای یادگیری تحصیلی
ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی
علل اختلالات یادگیری
ارتباط علت شناسی با آموزش و پرورش
نظریه های مربوط به اختلالات یادگیری
نظریه غلبه طرفی مغز
نظریه شناخت گرایان
نظریه روانکاوان
نظریه کوتاهی دامنه توجه
نظریه فرابری آگاهیها
نظریه تاخیر در رشد
نظریه ضایعات خفیف مغز
نظریه چند عاملی
برآورد درصد شیوع اختلالات یادگیری
اعتماد به نفس، رفتار اجتماعی و بزهکاری
نظریات مختلف درباره علل موفقیت و شکست
ادراکات اجتماعی
ناتوانیهای یادگیری و بزهکاری نوجوانی
نظریه های علی
نظریه های غیر علّی
دیدگاه های نظری درباره سازگاری و ناسازگاری
دیدگاه روانی-اجتماعی سازگاری
نظریه یادگیری
نظریه یادگیری اجتماعی
ارتباط با دوستان و همسالان و تاثیر آن در سازگاری
خصوصیات سازگاری
ادراک خود و حرمت خود یا عزت نفس
نظریه های خود
انگیزش
ارتباط انگیزش با یادگیری و عملکرد
نظریه های انگیزش
نظریه خودمختاری
رشد خودمختاری
نظریه های شرطی سازی
مرورتحقیقات ایرانی
تحقیقات خارجی
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
جامعه و نمونه پژوهش
ابزارهای پژوهش
مقیاس ادراک هارتر(HPCS)
ساختار ماده ها
نمره گذاری
شیوه اجرا
بررسی شاخص های آماری ابزار پژوهش
پرسشنامه خودگردانی تحصیلی
نمره گذاری نسخه استاندارد
نمره گذاری نسخه مخصوص دانش آموزان LD
اعتبار و پایایی
مقیاس منبع کنترل درونی-بیرونی راتر
کاربرد مقیاس
نمره گذاری و کلید آزمون راتر
پایایی و روایی مقیاس کانون کنترل راتر
پرسشنامه سازگاری (AISS)
نمره گذاری
پایایی آزمون
اعتبار
نرم ها
روش گردآوری داده ها
طرح پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
توصیف آماری داده ها
شاخص های آمار توصیفی
استنباط آماری داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
نتایج تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات برای تحقیقات آینده
پیشنهادات عملی
فهرست منابع
چکیده
پس از انتخاب موضوع با عنوان بررسی نقش رمان های عامه پسند بر رفتارهای ارتباطی دختران دبیرستانی (سه سال اول دبیرستان:منطقه ۵ تهران) تحقیق حاضر انجام شد که به اهم مطالب در فصول مختلف آن اشاره می گردد.در فصل اول به ارائه طرح تحقیق پرداخته و در فصل دوم در رابطهبا مبحث رمان (با تاکید بر رمانهای عامه پسند) ،مبانی نظری و پیشینه تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت. در فصل سوم روش شناسی تحقیق و فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها انجام شد. در این فصل به جمع بندی از یافته های تحقیق پرداخته شده است.
روش پیمایشی از نوع توصیفی می باشدروش تحقیق به کار رفته در این طرح جامعه آماری این تحقیق ،دختران دبیرستانی اول،دوم و سوم (ریاضی،تجربی و انسانی) منطقه ۵ تهران (مدارس دولتی و غیر انتفاعی) می باشد.
در این تحقیق از روش نمونه گیری طبقه بندی استفاده شده است . و با استفاده از تخصیص نیمن تعداد نمونه بدست آمده به تفکیک هر طبقه شامل ۳۲۲ دانش آموز از مدارس دولتی و ۶۳ نفر از مدارس غیر انتفاعی می باشد. که با توجه به محدودیت های موجود در نهایت از مدارس غیر انتفاعی ۵۳ و مدارس دولتی ۲۹۶ پرسشنامه پر شده قابل استفاده بدست آمد.
محقق برای گردآوری داده ها ،اقدام به نمونه گیری کرده و سپس نتایج حاصله را با سطح اطمینان ۹۵ درصد به جامعه تعمیم داده است.
از روش کتابخانه ای برای جمع آوری اطلاعات در زمینه ادبیات و پیشینه تحقیق استفاده گردید و از آنجائیکه پژوهش حاضر از نوع توصیفی می باشد ،همچون بسیاری از مطالعات توصیفی مشابه برای جمع آوری اطلاعات مورد نظر در جهت آزمون فرضیات از پرسشنامه استفاده شد.
برای افزایش روایی و اعتبار پرسشنامه ابتدا تعدادی پرسشنامه بین جمعی از دانش آموزان توزیع گردید و کلیه ابهامات دانش آموزان در رابطه با سوالات مشخص شد.بدین ترتیب تعدادی از سوالات حذف و تعدادی دیگر جایگزین شد و در نهایت پس از شفاف شدن و رفع ابهامات ، پرسشنامه نهایی تهیه و توزیع گردید.
برای برآورد اعتبار پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است.
ر این تحقیق از جداول توصیفی و نمودارها جهت بررسی جمعیت شناختی و سوالات پرسشنامه استفاده شده است و برای آزمون فرضیات از روش آزمون کای دو دوبعدی برای ارتباط و از روش همبستگی تاوکندال ،اسپیرمن و پیرسون برای میزان همبستگی و علامت (مستقیم یا معکوس بودن رابطه ) استفاده شده است.

امار و استنباط دانش اموزان
ویژگی های خود ادراکی بین دانش آموزان عادی و استثنایی
تفاوت بین دانش آموزان استثنایی با عادی
شناسایی ویژگیهای سازگاری و خود ادراکی دانش آموزان
دانلود پایان نامه شناسایی ویژگیهای سازگاری و خود ادراکی و تفاوت دانش آموزان عادی با استثنایی
مطالب مرتبط بیشتر:

    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
    تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
    بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
    پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
    بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…
    بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…
    پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…
    پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو…
    پایان نامه بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی…
    بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.