دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

استرس و اضطراب در کارمندان


استرس و اضطراب در کارمندان
دانلود تحقیق درباره استرس و اضطراب کارمندان
عوامل استرس زا در سرکار
عوامل مادی استرس در محیط کار
دلایل نشانه های استرس شغلی
دلایل استرس کاری
راه های کاهش استرس شغلی
فهرست مطالب
مدیریت استرس واضطراب درکارکنان  ۲
مدیریت اضطراب زدا  ۲
۱- شرایط کاری ۴
۲- تراکم کاری ۵
۳- ابهام نقش ۵
۴- تعارض شغلی ۵
۵- مسئولیت ۶
۶- روابط با مافوق ۶
۷- روابط با زیر دستان ۶
۸- روابط با همکاران ۶
۹- عدم امنیت شغلی ۷
نشانه های استرس شغلی ۷
عوامل استرس شغلی در محیط کار  ۸
فناوری و خصیصه های مادی  ۹
عوامل مادی استرس در محیط کار ۹
پاسخ به استرس  ۹
دلایل استرسهای کاری  ۱۰
شیفت های کار  ۱۰
ساعت کار زیاد  ۱۱
اذیت و آزارهای شغلی  ۱۱
حقوق کم  ۱۱
سبک مدیریت  ۱۲
اثرات اضطراب در محیط کار ۱۲
راههای کاهش استرس در محیط کار  ۱۳
مدیریت استرس واضطراب درکارکنان
مدیریت و اضطراب را چند گونه می توان به هم ربط داد .سه نمونه اش را بخوانید
۱- وضعیتی که در آن همه چیز آشفته است و همه نگران، و کسی توان تصمیم گیری ندارد
۲- مدیریت اضطراب زا  منظور مدیر یا مدیریتی است که به اشکال و طرق گوناگون در زیر دستانش دلهره و تشویش می آفریند انگیزه این گونه مدیران که گاه ناخودآگاه اضطراب آفرینی می کنند بازدهی بیشتر در کاریا. اما پیش می آید که از سر نابلدی اوضاع را به هم می ریزند و باعث به هم ریختن نظم ، و ایجاد تشویش در کارکنان، به خصوص کارکنان وظیفه شناس می شوند. البت ده حتما شما هم کم ندیده اید مواردی از این گروه را که خود اوضاع را خراب می کنند و کارکنان را بازخواست. نزد این دسته عدم موفقیت در کارها و پس ماندگی همیشه تقصیر و یا توطئه دیگران است. فکر کنید با چنین مدیریتی فهرستنویس چگونه باید شماره بازیابی را صحیح بدهد و کتابدار میز امانتبا چهوضعیت عصبی و روانی باید پاسخگوی مراجعان باشد.
مدیریت اضطراب زدا
مدیری که رهبر است. او مجموعه و کارکنان را خوب می شناسد، در حوزه کاری متخصص و در کارهای شخصی و اداری اش منظم است. به قول خارجی ها دیسیپلین دارد. دلسوز است و دلسوزی اش را نه با آسان گیری در امور جدی ، که در مواقع اضطراب به کارکنانش نشان می دهد. می پرسید چگونه؟
او برای همه کارها برنامه ریزی انعطاف پذیری دارد. به بهبود کار می اندیشد . نظم و انتظام کارها را با مطالعه و با توجه با مباحث و آموزه های علمی و تخصصی برقرار کرده و آن را شخصی نمی داند. برای “ماندن” انتظام امور را به هم نمی زند و در حوزه های تخصصی که با روابط و سلیقه های شخصی ملازم نیست، مقابل ” بالا دستی ها” دست تسلیم بالا نمی برد. او فشارهای “بالادستی ها” را، وقتی غیر منطقی و غیر تخصصی است، و برخاسته از سفارش ها و توصیه های خاص، خود مدبرانه تحمل می کند و در این موارد کارکنانش را از اضطراب های ناشی از ندانم کاری “بالا دستی ها” در امان نگه می دارد. مسوولیت قصورو تقصیر کارکنانش را خود می پذیرد. کمتر همرنگ و همصدای همترازانی می شود که نه اصول مدیریت می شناسند و دانش و تخصص لازم را دارند یافته های حاصل از تحقیقات پژوهشی نشان داده اند که  ۱ – اضطراب در وظایف آسان تاثیری بر عملکرد ندارند. ۲ – اضطراب در وظایف دشوار موجب تضعیف عملکرد می شود., مهمترین نتیجه جنبی حاصل از این تحقیق که پیشنهاد گردیده در آینده مورد مطالعه و بررسی بیشتر قرار گیرد ، تاثیر مثبت و یا ارتباط مستقیم اضطراب با کمیت انجام وظایف و مسئولیتها و همچنین ارتباط معکوس آن با کیفیت کار است
دانلود تحقیق درباره استرس و اضطراب کارمندان
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی تفاوت رشد اجتماعی افراد فاقد مادر و پدر
    بررسی تاثیر معلولیت جسمی حرکتی بر میزان هوش بهر کودکان
    بررسی اثربخشی آموزش تنش زدایی تدریجی و حل مساله در…
    بررسی استرس شغلی در کارمندان شهرداری
    بررسی و شناخت علل و عوامل مرتبط با پیری اجتماعی…
    رابطه سندرم پیش از قاعدگی با پرخاشگری در دانشجویان دختر
    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
    تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
    بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
    پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
    بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.