دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

پیدایش انسان از نظر چارلز داروین



پیدایش انسان از نظر چارلز داروین
دانلود مقاله در مورد پیدایش انسان
تحقیق درباره پیدایش انسان
پیدایش انسان از نظر چارلز داروین
اصول نظریه داروین

فهرست مطالب

پیدایش انسان از نظر چارلز داروین ۱

نظریه اول داروین : ۲۰

نظریه و اثبات دوم داروین : ۲۱

گونه قوی تر در طبیعت زنده می ماند ” ۲۱

نظریه سوم داروین ( اصل سه ) ۲۲

اصل انواع‌ ۲۲

پیدایش انسان از نظر چارلز داروین

به زبان ساده :پایه علم زیست شناسی در جهان امروز بر پایه اکتشافات داروین است ، بطوری که در تمام دانشگاه های جهان ( حتی ایران ) علومی که مربوط به زیست شناسی و جانور شناسی می باشد تماما” بر مبنای اکتشافات و فرضیه های داروین تدریس می شود ، در نتیجه علوم مختلف جانور شناسی عضوی جدا نا پذیر از داروینیسم است به شکلی که معمولا ۳ تا ۴ واحد در تمام دانشگاه ها در مورد کتابهای داروین بطور اختصاصی تدریس می گردد… این نشانه این است که اولا” داروینیسم را جهان علمی امروز کاملا” پذیرفته و دوما” شناخت علوم جانور شناسی و زیست شناسی بدون در نظر گرفتن علوم داروینیسم غیر ممکن است…پس اگر اهل علم هستید و به آن اعتقاد دارید مطالب ذیل را به دقت بخوانید….

پس می توان بطور خاص گفت : کلیه موجودات از ماده تشکیل شده اند و ماده از سلول ، ماده طبق خاصیت قانون بقاء ماده ،دائما” از صورتی به صورت دیگر تبدیل می شود. این حالت را در موجودات زنده و در علم زیست شناسی جهش مولوکولها می گویند . این جهش و تغییرات در موجودات زنده معمولا” به سوی بهتر شدن می باشد.جانوری که از یک سلول به چند سلول جهش پیدا کرده هم مقاومتر است و هم مانا تر . این جهش بخاطر بدست آوردن شرایط زیستی بهتر توسط همه ماده ها و سلولها اتو ماتیک انجام می شود . این بهتر شدن و پیشترفت را تکامل می گویند.نمونه ساده این تکامل نوزاد قورباغه است که ابتدا بدون دست پا وبه شکل ماهی به دنیا می آید و نمی تواند در بیرون آب زندگی کند چون آب شش دارد. سپس بعد از یک هفته دست و پا در می آور و باله های آن از بین می روند و   سپس چشمهایش بزرگ شده و آب شش ها تبدیل به شش می شوند و قورباغه طی یک ماه تکامل می یابد. این اتفاق نیز طی چند میلیون سال برای انسان افتاده است.

مقاله زیر مختصری از تحقیقاتی با خواندن کتب مختلفی از  چارلز داروین ” است. چارلز رابرت داروین (۱۲ فوریه، ۱۸۰۹ – ۱۹ آوریل، ۱۸۸۲)دانشمند و زیست‌شناس انگلیسی و بنیانگذار نظریهٔ تکامل است

داروین یکصد و بیست و پنج سال پیش دنیا را متحول کرد .

از مشهورترین کتابهای او اصل انواع نام دارد…من با استفاده از منابعی که در زیر از آن نام برده ام و مطالعات علم فیزیک و زیست شناسی بر این باورم که موجودات و جهان در حال تکامل هستند و دائما” به سمت جلو حرکت می کند ما در هیچ زمانی موجوداتی به نام ادم وحوا نداشتیم و انسان امروزی نتیجه گذشت زمان و جهش های فیزیکی و مادی و سلولی است که به این شکل و شمایل در آمده و صد سال پیش قد و هیکل انسانهای روی زمین با یکدیگر متفاوت بوده است، یعنی پدر بزرگ های ما از نظر هیکل و قد و اندازه با ما تفاوتهایی داشته اند .

منشاء انسان کجاست و چرا اسکلت های کشف شده از زمانهای دور با ما اینقدر تفاوت دارند وانسان از کجا آمده ؟؟ این سوالاتی بود که از مغز های کنجکاو دانشمندان تراوش می کرد .

اسکلت های کشف شده از انسانهای ما قبل تاریخ . یکی سه مییلون سال قدمت دارد و دیگری یک میلیون سال ، با این تفاوت که یکی از اینها به غیر از اندامش که در عکس نیست هیچگونه شباهتی به انسان امروزی ندارند ، حتی آرواره ها و دندانها به صورت نیش بوده و گیاهخوار بودن را در یکی اثبات و در دیگیری به فاصله چند میلییون سال انکار می کند :

بخش یک ، فیزیک چه می گوید :

کلیه موجودات زنده به خاطر اینکه از ماده و کربن تشکیل شده اند اعم از اینکه ادیان الهی دلشان بخواهد یا نخواهد و یا به یک مسلمان بی سوادی در کراچی و یا در تهران بر بخورد یا نخورد و اصل داستان و افسانه آدم و حوا زیر سوال برود یا نرود و به اسقف اعظم کلیسای انجیلی که از نظر عقاید هیچ فرقی با مدعیان بیسواد سایر ادیان ندارد بر بخورد و بی احترامی بشود یا نشود، به خاطر عنصر هایی که در هر ماده وجود دارد دائما” از شکلی به شکل دیگر تبدیل شده و یا می میرند…بنابراین موجودات زنده با توجه به نیازهای فیزیکی و مادی دائما” نیازهای خود را بر طرف می کنند। بنابراین در جهت تکامل و بهتر شدن حرکت می کنند…این اصل فیزیک و زیست شناسی است…

چارلز داروین نظریه ای را پی ریخت مبنی بر فرایند تکاملی موجودات زنده که با توجه به مطالعات کالبد شناسی ، دیرینه شناسی و … شباهت هایی را میان انسان خردورز با انسان نماها و انسان نماها با میمون ها را اثبات می کرد . نظرات داروین گسستی در تفکرات مابعد الطبیعی ایجاد کرد که این گسست فزونی یافت و کاستی نه . قصد این مطالعات این بود : « بنا بر شواهد یافت شده فسیلی از یک تنه اصلی دو شاخه ی مجزا تکامل یافتند که از یک شاخه میمون های امروزی و از شاخه ی دیگر ” همویند ” ها یا انسان نماها به وجود آمدند . انسان امروزی یکی از شاخه های فرعی بسیار تکامل یافته ی این شاخه ی دوم است .» گذر از مرحله ی میمون ها به مرحله ی انسان نماها در این فرایند تکاملی بسیار حائز اهمیت است .

از ظهور انسان نماها بیش از دو بیلیون سال می گذرد . تجهیزات بدنی او برای مقابله با مجموعه شرایط محیط بیشتر از جانداران اطرافش ضعیف تر بود . نداشتن هیچگونه آلت دفاعی یا هجومی ، امکان بقا ، تغذیه و دفاع را برای او مشکل می ساخت ؛ اما به قول گوردن چایلد ـ باستان شناس ـ : « انسان خود را می سازد » . کشفیات باستان شناسی اذعان می دارد که این موجودات ظاهراً قوی تر از طبیعت اطرافشان شدند ، چرا که توانستند با شرایط محیطی کنار بیایند و بر آن با فرایند تکامل غلبه نمایند . با این که گونه ای محدودزا بودند ، توانستند جمعیت شان را فزونی دهند . نستورخ می نویسد : « پهنای لگن مستقیماً به راه رفتن قائم مربوط است . شکل و ساختمان لگن انسان به علت این که سر جنین انسان از جنین میمون و میمون انسان نما بسیار بزرگتر است به طور قابل ملاحظه ای تکامل پیدا کرده است . وجه مشخصه ی لگن خاصره جنس ماده گشادتر بودن دهانه لگن از سوی لگن بزرگ به داخل لگن کوچک است . هنگامی که میمون های انسان نما به روی می آوردند ، لگن آن ها به سوی پایین تر قرار گرفت یعنی با ستون فقرات در یک خط واقع شد . در میمون های پست که معمولاً چهاردست و پا راه می روند ، وزن احشاء شکم ( در ماده ها وزن جنین و جفت و مایع به آن اضافه می شود ) به وسیله جدار تحتانی شکم نگهداری می شود و لگن بالاتر قرار می گیرد .
دانلود مقاله در مورد پیدایش انسان
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی تفاوت رشد اجتماعی افراد فاقد مادر و پدر
    بررسی تاثیر معلولیت جسمی حرکتی بر میزان هوش بهر کودکان
    بررسی اثربخشی آموزش تنش زدایی تدریجی و حل مساله در…
    بررسی راههای بهبود کیفیت مدیریت دبیرستان های دخترانه
    بررسی استرس شغلی در کارمندان شهرداری
    بررسی و شناخت علل و عوامل مرتبط با پیری اجتماعی…
    رابطه سندرم پیش از قاعدگی با پرخاشگری در دانشجویان دختر
    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
    تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
    بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
    پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.