عوامل موفقیت مربی در امر تدریس و کلاس داری
دانلود تحقیق در مورد تدریس و کلاس داری
مقاله درباره کلاس داری
تحقیق درباره روش تدریس
پایان نامه در مورد روش های تدریس
بررسی نحوه تدریس در کلاس
روشهای نوین تدریس
فهرست مطالب
هدف اصلی در تدریس ۶
خاطرهای از روز معلم: ۷
فصل اول مواردی که ما معلمین باید به آن توجه کنیم: ۱۰
استفاده از روشهای فعال یاددهی مبتنی بر IT: 10
بررسی نحوه تدریس: ۱۱
جلسه اول تدریس: ۱۲
اهمیت ایجاد انگیزه در جلسه اول: ۱۳
نحوه شروع تدریس: ۱۴
روش موفق تدریس از دیدگاه دانشآموزان ۱۴
نحوه فعال نگاهداشتن کلاس توسط معلم: ۱۵
علل لزوم پرسش درس از دیدگاه بچهها و معلمین ۱۶
فصل دوم بررسی موارد تربیتی در امر تدریس ۱۷
بررسی لحن ادای مطالب از دیدگاه بچهها و معلمین: ۱۷
نحوه انتقال مطالب از دیدگاه قرآن ۱۸
نحوه برخورد معلم با دانشآموز (بعد عاطفی) ۱۹
بررسی بهترین روشهای تشویق و تنبیه ۲۰
اکنون ببینیم نظر خود شاگردان در مورد بهترین روش تنبیه چیست: ۲۱
نحوه تشویق موفق از دیدگاه روانشناسان: ۲۲
نحوه تشویق و تنبیه و برخورد با زیردستان از دیدگاه نهجالبلاغه: ۲۳
نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار: ۲۴
فصل سوم «روشهای جلب توجه دانشآموزان» ۲۶
شناسایی عوامل تباهسازی آینده ۲۶
بررسی نقش روحیه معلم در امر کلاسداری: ۲۷
چگونه میتوان روحیهای شاد داشت: ۲۸
بررسی نیاز به داشتن دوست در شاگردان دبیرستانی: ۳۰
نیاز به انجام کار گروهی در شاگردان: ۳۲
چگونه شاگردان را وادار به درس خواندن کنیم: ۳۲
نیاز به جلب توجه در دانشآموزان: ۳۳
چگونه میتوانیم سخنگوی دلپذیری باشیم؟ ۳۴
فصل چهارم ۳۵
بررسی نحوه ارتباط صحیح با دانشآموزان ۳۵
پرهیز از مباحثه در کلاس: ۳۶
نحوه نفوذ در متقاعد ساختن کلاس: ۳۷
جمعبندی قواعد متقاعد کردن دانشآموزان: ۳۹
چگونه از بچهها انتقاد کنیم که منفور نشویم ۴۰:
نکتهای که باید همواره در برخورد با شاگردان مد نظر داشته باشیم ۴۲
شاگردان را به حفظ حیثیت خویش یاری دهیم: ۴۲
درس ها یی برای یک معلم! ۴۷
منابع۵۳
روش های تدریس ،فنون کلاسداری و بررسی نحوه تدریس موفق در کلاس
در این نوشته، روشهای کلاسداری را از دیدگاه برخی از معلمین موفق و یا شاگردان دبیرستانی مینگریم، لذا نمونه کارهای موفق، با توجه به عوامل مختلف رفتاری، مورد بررسی قرار داده شده است. این نمونهها از لا به لای نظریات دانشآموزان دبیرستانی که طبیعتاً سالها تجربه در شناخت انواع تدریسهای موفق دارند، همچنین معلمین که آموزش این عزیزان را به عهده دارند و با استفاده از مجموعه مطالبی که از دیدگاه روانشناسی انتخاب شده، همراه گردیده است.
به امید آنکه از لا به لای این بحثها بتوانیم بهترین روش ایجاد انگیزه، یا نحوه ارتباط صحیح با دانشآموزان و یا روشهای بالا بردن بهرهوری در کلاس و افزایش موفقیت دانش آموزان و معلمان را بیابیم.
هدف اصلی در تدریس
همیشه باید در نظر داشته باشیم که هدف اصلی در تدریس چیست؟
آیا فقط آموزش مبحث خاصی میباشد، یا آنکه در ضمن آموزش باید سعی کنیم، دانشآموز را به عنوان یک شهروند مؤثر و مفید برای جامعه به بار آوریم.
یعنی در نهایت روش درست زندگی کردن و انسان بودن را به او بیاموزیم و از خود، خاطر خوبی در ذهن دانشآموزانمان به جا بگذاریم.
خاطرهای از روز معلم:
سالیان تدریس در گذرند و خاطراتی در ما باقی میگذارند، خاطراتی که همواره بوی تازگی خود را زیر غبار زمان از دست نمیدهند. چه خوب است لذت داشتن چنین خاطراتی را با هم قسمت کنیم. مانند خاطرهای که بوی مهربانی آن را هنوز احساس میکنم.
از راهروی طویلی که به دفتر مدرسه منتهی میشد، گذشتم. مثل هر روز ازدحام روپوش سورمهایها، پچپچهای خاص زنگ تفریح، هل دادن، خندیدن، خود شیرینیهای برخی شاگردان را میدیدم ولی این بار وارد جمع هیچ گروهی نشدم و دستهای گچی خود را بر شانه هیچ کدام نزدم! تکه پرانیها و شلیک خندهها این بار رد و بدل نشد. نگرانی خاصی به دلم چنگ میزد. چهره مغرور یکی از بچههای سوم ریاضی جلوی نظرم میآمد: مریم، دختری بلند قامت و سفیدرو با چشمانی که انگار در عمقشان اندوهی غریب خفته بود. به قول خودم سه سال بزرگش کرده بودم ولی امروز دیدم که چقدر باید بزرگتر از سنش باشد!
مادرش اول صبح گوشه دفتر منتظرم بود. صورتش را در چادری پوشانده بود. بوی آشنای فقر و نداری به همراه عطر دوستداشتنی مادری مهربان همراه شده بود.
در حالی که اشکی بر چهره چروکیدهاش میغلتید، گفت: خانم مبادا دخترم بفهمد پیش شما آمدم. مریم خیلی شما را دوست دارد و میخواست هدیهای برای روز معلم به شما بدهد. امروز صبح از باغچه گل یاس چیدم که بیاورد ولی او نگران بود که در مقابل دیگران شرمنده میشود و…دستهای زبر و زحمت کش آن مادر را بین دستهایم گرفتم. زن که جرأت بیشتری یافته بود از شوهرش که آجرکشی میکرده و الآن به علت دیسک کمر زمینگیری شده حرف زد. از پسرش که دوره راهنمایی است و با آنکه انگشتش لای دستگاه پرس رفته، میگوید غصه نخور مادر بدتر از اینها زیادند، صحبت کرد. از خودش گفت که ناچار است در خانههای مردم کار کند و زندگی را بچرخاند.
در حالی که آرامش میکردم، از ثروتهای بزرگی که خداوند به او داده حرف زدم. این که میتواند بچههای به این خوبی داشته باشد، این که با همه مشکلات یکدیگر را دوست دارند و به هم کمک میکنند و…
موقع خداحافظی انگار سبک شده بود. لبخند میزد و دعا می کرد ولی انگار غصههایش را در قلب من ریخته بود.
مریم فقط مغرورترین شاگردم نبود، او بسیار تیز و حساس بود. من باید احتیاط میکردم، تا هیچ ردی از دلسوزی را در چشمهایم نبیند و شرمنده نشود. اگر شخصیتش در جمع همکلاسیها میشکست، دیگر چیزی برایش نمیماند که من بتوانم معلمش باشم.
مقاله درباره کلاس داری
تحقیق درباره روش تدریس
پایان نامه در مورد روش های تدریس
بررسی نحوه تدریس در کلاس
روشهای نوین تدریس
عوامل موفقیت در تدریس و کلاس داری
دانلود تحقیق در مورد تدریس و کلاس داری
مطالب مرتبط بیشتر:
نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…
بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…
پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…
پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…
پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو…
پایان نامه بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی…
بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…