دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

درباره یادگیری فعال



یادگیری فعال

دانلود تحقیق در مورد یادگیری فعال

درباره یادگیری فعال

یادگیری فعال چیست؟

فهرست
یادگیری فعال چیست؟ ۱
چرا یادگیری فعال؟ ۱
چگونه یادگیری فعال را در کلاس درسمان وارد نمائیم؟ ۱
یادگیری فعال ۴
عضو شماره ۱ ۴
عضو شماره ۲ ۸
آموزش خلاق با استفاده از بازیهای فعال ۸
عضو شماره ۳ ۱۱
روش I روش دستوری: ۱۱
عضو شماره ۴ ۱۴
روش II روش کاری: ۱۴
عضو شماره ۵ ۱۶
روش III: ۱۷
تصمیمات مربوط به ارزشیابی ۱۷
عضو شماره ۶ ۱۹
روش IV طراحی قبل از تأثیر ۱۹
تصمیم گیریهای مربوط به طراحی توسط یادگیرنده ۱۹
مختصری درباره گفتگو با خود ۲۲
خلاصه و جمع بندی                                                                   ۲۳

همفکری:
یک نمونه ساده از فعالیت هایی است که شما در چهارچوب کلاس می توانید از آن استفاده نمایید. زمانی را در اهمیت و فراگیران قرار دهید تا درباره عنوان فکر نمایند و سپس بحث کوتاهی با فردی که مجاور اوست انجام دهند و سپس دیگران را در نتایج سهمی کند.
کاغذ یادداشت:
فرصتی را برای فراگیران برای سنتی و همچنین دانش و رسیدن سوالاتی که پاسخ داده نشده است، فراهم نمایید در چند دقیقه پایانی کلاس از فراگیران خواسته شود که به این سوالات پاسخ دهند به عنوان مثال مهمترین چیزی که شما امروز یاد گرفته اید چه بوده است؟ چه سوالات مهمی وجود دارد که بدون پاسخ باقی مانده است؟
تنوع این سوالات و پاسخ هایی که در ذهن فراگیر بوجود می آید فرآیند یادگیری فراگیران شما را افزایش می دهد و این امر بازخورد از درک آنان در مورد موضوع فراهم می نماید.
فعالیت های نوشتداری:
به طرق مختلف به فراگیران فرصت دهید تا در مورد فرآیند اطلاعات فکر کنند برای مثال: علاوه بر یک کاغذ کوچک شما می توانید یک سوال مطرح نمائید و سپس زمانی را به فراگیران بدهید تا هر چه می خواهند در مورد آن بنویسند. شما همچنین می توانید به فراگیران زمانی را برای نوشتن مطالب درباره عنوان را بدهید.
بارش افکار:
بارش افکار از نمونه روش های ساده دیگری است که شما می توانید همه کلاس را وارد بحث نمائید یک عنوان و یا مسئله مطرح نمائید و بخواهید از فراگیران که وارد و درگیر مسئله شوند. هر نظری که ارائه می شود را روی تخته بنویسید.
بازیها:
بازی ها مربوط به یک عنوان یا یک موضوع می تواند به آسانی وارد برنامه یک کلاس شوند تا یادگیری فعال در شرکت کنندگان پروش دهد. بازی ها شامل جور کردنی، بازی های اسرار آمیز، رقابت گروهی و حل پازل می باشد.
بحث و مناظره:
در کلاس می تواند ابزار موثری برای تشویق فراگیران به فکر کردن درباره چند دیدگاه در یک زمینه باشد.

درباره یادگیری فعال

یادگیری فعال چیست؟

دانلود تحقیق در مورد یادگیری فعال
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی رابطه بین میزان باورهای دینی و سلامت روان دانشجویان…
    تاثیر مهد کودک بر رشد هوش علمی کودکان ۷ تا…
    بررسی عزت نفس کارکنان مجرد و متاهل بیمارستان حکیم
    بررسی رابطه سبکهای دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان
    اثرات و عوامل موثر بر طلاق در خانواده ها
    بررسی و مقایسه نگرش مردان و زنان مجرد معلول نسبت…
    تاثیر مهد کودک بر رشد هوش علمی کودکان
    پایان نامه بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری و سلامت…
    بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان
    بررسی اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان و رفع دشواری…
    بررسی تاثیر معلولیت جسمی و حرکتی بر میزان هوش بهر…
    تاثیر جو روانی و اجتماعی کلاس بر پیشرفت تحصیلی
    رابطه بین کمال گرایی و ترتیب تولد
    مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از…
    رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین…

بررسی نظریه پارسونز در سازمان آموزش و پرورش



بررسی نظریه پارسونز در سازمان آموزش و پرورش

 
دانلود مقاله در مورد نظریه پارسونز در آموزش و پرورش

در مورد نظریه پارسونز

تحقیق درباره نظریه پارسونز

نظریه پارسونز در سازمان اموزش و پرورش

بررسی نظریه پارسونز

اشکالات نظریه کنش پارسونز

فهرست مطالب :
عنوان :                                                                          صفحه :
فصل اول :
تعریف سازمان  ۱
انواع سازمان  ۱
ترکیب سازمانی  ۲
نظریه های سازمانی  ۳
نظریه سازمان رسمی  ۳
ویژگیهای بوروکراسی  ۴
نوع شناسی اقتدار  ۵
نظریه تیلور ۶
نظریه هانری فایول ۷
اهداف سازمان ها ۸
اهمیت مطالعه سازمان  ۱۰
فصل دوم :
ساخت و نظام آموزش و پرورش  ۱۱
تالکوت پارسونز ۱۵
عناصر اولیه نظام پارسونزی ۱۶
نظام ها و محیط ها  ۱۹
چه نوع نظام هایی وجود دارد  ۲۶
روابط سیبرنتیک میان چهار جزء نظام کل  ۳۱
تکامل اجتماعی  ۳۵
تحقیق در انواع اجتماعات و جوامع  ۴۰
نظریه کنش پارسونز ۴۱
واحد کنشی  ۴۲
اشکالات نظریه کنش پارسونز  ۴۴
کارهای اخید در زمینه نظریه کنش  ۴۶
مسائل کارکردی سازمان ها  ۴۷
محدودیت های نظریه سیستمی پارسونز ۵۲
کتابنامه ۵۵
فصل اول
تعریف سازمان:
سازمان عبارت از یک رشته منظم و عقلایی است که بین افرادی که وظایف پیچیده و متعددی را انجام می دهند، و کثرت تعداد آنان به قدری است که نمی توانند با هم در تماس نزدیک باشند، به منظور تامین هدف های مشترک خاص برقرار می گردد .
سازمان عبارت است از مراحل تشخیص و گروه بندی فعالیت ها، تعیین و تفویض اختیار و مسئولیت ها و برقراری ارتباط بین افراد به منظور حسن انجام کار، به طوری که هدف یا هدف های مورد نظر در حد مطلوب تحقق یابند .
«تعریف سازمان از نظر بارنارد»: یک سیستم فعالیتها یا نیروهای خودآگاه و هماهنگ شخصی یا یک سیستم فعالیت های وابسته به هم می باشد .
تعریف سازمان رسمی: سازمانی که دارای استمرار بوده و وظیفه یا وظایف معین را در محدوده قوانین و مقررات اجرا می کند. استمرار و تداوم در سازمان با استفاده از نگهداری سوابق اقدامات، تصمیمات و مقررات به صورت کتبی تامین می شود هر سازمان رسمی طبعا شکل و ترکیب معینی دارد که به وسیله آن روابط مشاغل بر پایه سلسله مراتب اداری نشان داده می شودشبکه روابط نامبرده ترکیب سازمان رسمی را تشکیل می دهد که معمولاً به شکل هرم یا مثلثی مجسم می گردد و در معنای محدود از جمع رده های سازمانی به ترتیب سلسله مراتب اداری تشکیل می شود.
تعریف سازمان غیر رسمی: به گفته سایمون، اسیتبرگ و تامپسون سازمان غیر رسمی عبارت است از الگوهای رفتارهای واقعی – یعنی شیوه ای که اعضای سازمان واقعات رفتار می کنند که با طرح رسمی سازمان مطابقت ندارند .
ترکیب سازمانی:
سازمان به مثابه یک سیستم یا نظام از اجزای مهمی تشکیل شده که هر یک از این اجزا از ساختار و یا کارکرد ویژه ای برخوردار است و به وسیله نظریه های سیستمی می توان اجزای ان را تغییر داد. به همین دلیل اساسی ترین بنیان در سازمان، افراد آن سازمان است که هر یک از آنها، از احساسات، تمایلات، شخصیت، انگیزه ها، صفات و وی ژگی های متفاوتی برخوردارند و در حقیقت روح سازمان را تشکیل می دهند. نگرش به تقسیم بندی سازمان از این بعد، آن را به سازمان رسمی و غیر رسمی تبدیل می کند.
سازمان رسمی از ویژگی های ساختار رسمی، سلسله مراتب، تقسیم اختیارات، کانال های ارتباطی، روابط رسمی، هدف ها، خط مشی ها، روش ها و سایر عوامل مدیریتی برخوردارند که به عملیات سازمان کمک می کنند.
سازمان های غیر رسمی از شبکه رفتاری و ارتباطی بین افراد، که رد نتیجه تعامل و همبستگی میان آن ها در گروه های انسانی شکل گرفته اند، به وجود می آیند. بنابراین ماهیت هر سازمان تحت تاثیر ترکیب این دو

در مورد نظریه پارسونز

تحقیق درباره نظریه پارسونز

نظریه پارسونز در سازمان اموزش و پرورش

بررسی نظریه پارسونز

اشکالات نظریه کنش پارسونز

دانلود مقاله در مورد نظریه پارسونز در آموزش و پرورش
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی و شناخت علل و عوامل مرتبط با پیری اجتماعی…
    رابطه سندرم پیش از قاعدگی با پرخاشگری در دانشجویان دختر
    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
    تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
    بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
    پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
    بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…
    بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…
    پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…
    پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو…

جامعه شناسی و اقتصاد و فرهنگ در ایران امروز


پروژه جامعه شناسی و اقتصاد و فرهنگ در ایران امروز
دانلود پروژه در مورد جامعه شناسی اقتصاد فرهنگ در ایران
تعریف فرهنگ
فرهنگ و جامعه
فرهنگ جهانی و فرهنگ ملی
ویژگیها و چالش های تولید فرهنگ
تعریف فرهنگ سیاسی
درباره جامعه شناسی اقتصاد فرهنگ در ایران
فهرست
فصل اول
فرهنگ: تعریف فرهنگ / فرهنگ و جامعه / ارتباط نمادی / هنجارهای فرهنگی / فرهنگ آرمانی و فرهنگ دولتی / سازمان فرهنگ / قومپرستی / شخصیت و قومپرستی / آثار قومپرستی / نسبیت فرهنگ / ضربه ی فرهنگی / دگرگونی فرهنگی /  واپس ماندگی فرهنگی / فرهنگ پذیری / سرچشمه‌ی دگرگونی فرهنگی و اجتماعی / دگرگونی در محیط طبیعی / دگرگونیهای جمعیتی / نیازهای تشخیص داده نشده
فصل دوم
ویژگیها، روندها و چالشهای تولید فرهنگ
ویژگیها / روندهای فرهنگی موجود / چالشها /
فصل سوم
توسعه‌ی فرهنگی، سیاستگذاری فرهنگی
تلقی ها / ضرورتها / سیاستگذاریهای فرهنگی /  واقعیات، مشکلات و انتقادات
فصل چهارم
فرهنگ جهانی و فرهنگی ملی
چشم انداز کلی / دو فرایند همراه گرایی و واگرایی / تلویزیونهای ماهواره ای و هویت فرهنگی
فصل پنجم
فرهنگی سیاسی
مفهوم فرهنگ سیاسی / مطالعه ی فرهنگ سیاسی ایران / فرهنگ سیاسی امروز ایران
مقدمه
نوشتن این تحقیق باعث شد که با کتابهای جدید آشنا شوم که خواندن آنها خالی از لطف نبود. من در نوشتن این تحقیق از کتابخانه های مجتمع فرهنگی – هنری کوثر که جا دارد از مسئول آن بخاطر همکاری خوب که با بنده داشته تشکر کنم و همچنین کتابخانه ی دانشگاه ارشاد استفاده کردم.
سطح کتابخانه‌ی مجتمع فرهنگی – هنری کوثر خوب بود اما متأسفانه کتابخانه‌ی دانشگاه در سطح مطلوب نبود و کتابهای متنوعی نداشت.
در این تحقیق ابتدا تعاریفی از فرهنگ، انواع فرهنگ و ویژگیهای آن آمده و سپس به بحث اقتصاد و فرهنگ در کشورمان پرداخته شده است.
در پایان جا دارد از جناب آقای فتحعلی استاد عزیزم که باعث شدند با راهنمایی های خوبشان هرچه بهتر این تحقیق را آماده کنم تشکر و قدردانی کنم.
فصل اول
تعریف فرهنگ:
بنابر یک برداشت نادرست همگانی، برخی از اعضای جامعه فرهنگ دارند و برخی دیگر فرهنگ ندارند. اما از دیدگاه جامعه شناختی، هر انسان بزرگسال عادی، از فرهنگ برخوردار است. فرهنگ را می توان بعنوان مجموع ویژگیهای رفتاری و عقیدتی اکتسابی اعضای یک جامعه خاص تعریف کرد. واژه‌ی تعیین کننده در این تعریف، همان واژه‌‌ی اکتسابی است که فرهنگ را از رفتاری که نتیجه وراثت زیست شناختی است، متمایز می سازد.
فرهنگ و جامعه
جامعه به گروهی از افراد اطلاق می شود که مدت زمان درازی با هم زندگی کرده باشند، سرزمینی را در اشغال خود داشته باشند و سرانجام، توانسته باشند خودشان را با عنوان یک واحد اجتماعی متمایز از گروههای دیگر سازمان داده باشند. فرهنگ و جامعه نمی تواند جدا از همدیگر وجود داشته باشند. هیچ جامعه ای بدون فرهنگ ویژه اش نمی تواند وجود داشته باشد.
جامعه‌ی ما نیز مانند هر جامعه‌ی دیگر فرهنگی دارد که از نسلی به نسلی دیگر منتقل شده است. این فرهنگ، تکنولوژی‌، نهادهای مذهبی، زبان، ارزشها، باورداشتها، قوانین و سنتهایمان را در بر می‌گیرد. این فرهنگ هم از طریق نهادهای رسمی (مانند مدارس دولتی) و هم بوسیله‌ی نهادهای غیررسمی (مانند گروههای همسالان) انتقال داده می شود.
ارتباط نمادی:
عاملی که در واقع انسانها را از حیوانات جدا می سازد، همان توانایی انسانها در برقراری ارتباط در یک سطح بسیار پیچیده است. استعداد بسیار تکامل یافته‌ی انسانها در برقراری ارتباط نمادی، فراگیری فرهنگ را آسان می‌سازد و انتقال فرهنگ را از نسلی به نسل دیگر امکان‌پذیر می‌کند. جامعه‌شناسان و انسانشناسان براین همداستانند که اگر انسانها توانایی پرورانیدن زبان و ارتباط را نداشتند هرگز نمی توانستند بعنوان یک نوع باقی بمانند.
انسانها با توسل به نمادها به سه شیوه‌ی بنیادی ارتباط برقرار می‌کنند:
نخستین شیوه زبان گفتاری است که به الگوهایی صوتی اطلاق می‌شود که هر یک معنایی برای خود دارد. زبان گفتاری آموزش و ارتباط را آسان می‌سازد.
دومین شیوه‌ی ارتباط، زبان نوشتاری است که همان ثبت ترسیمی زبان گفتاری است. این زبان به حفظ آموزش و میراث فرهنگی کمک می‌کند.
سویم شیوه زبان جسمانی است. این اصطلاح از ادبیات عامیانه برگرفته شده و بر مبادله‌ی معنایی از طریق اداها و وضعیتهای جسمانی دلالت می کند.
هنجارهای فرهنگی:
یک هنجار فرهنگی در واقع یکی از معیارهای تثبیت شده‌ی آن چیزی است که گروه از نظر فکری و رفتاری از اعضایش انتظار دارد. این چشمداشتها و رفتارهای ناشی از آنها، از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت می‌پذیرند. هنجارهای فرهنگی صورتهای گوناگونی را می پذیرند که برخی از این صورتها در زیر آورده می شوند:
۱-ارزشها: احساسات ریشه داری هستند که اعضای یک جامعه در آنها سهیمند. همین احساسات غالباً اعمال و رفتار اعضای جامعه را تعیین می کنند.
۲-آداب و رسوم: به شیوه‌های عملکرد مرسوم و خوکرده، در داخل یک جامعه اطلاق می‌شود.
مثالهای آداب و رسوم رایج در بیشتر جوامع بشری عبارتند از: سلام کردن، خداحافظی کردن، دست دادن، سه یا چهار وعده غذا خوردن، انجام مراسم خاص در عروسیها و سوگواریها.
تعریف فرهنگ
فرهنگ و جامعه
فرهنگ جهانی و فرهنگ ملی
ویژگیها و چالش های تولید فرهنگ
تعریف فرهنگ سیاسی
دانلود پروژه در مورد جامعه شناسی اقتصاد فرهنگ در ایران
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی و شناخت علل و عوامل مرتبط با پیری اجتماعی…
    رابطه سندرم پیش از قاعدگی با پرخاشگری در دانشجویان دختر
    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
    تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و…
    تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
    بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
    پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
    بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…
    بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…
    بررسی جایگاه زن در ایران باستان

تاثیر تلویزیون بر رشد مهارت های گفتاری



پروژه تاثیر تلویزیون بر رشد مهارت های گفتاری

دانلود تحقیق درمورد تاثیر تلویزیون در مهارتهای گفتاری

اثرات تلویزیون در رشد مهارتهای گفتاری

تاثیر رسانه در رشد مهارت های فرزندان

تاثیر تلویزیون در گفتار کودکان

تلویزیون و رشد مهارت های گفتاری

نقش رسانه در تقویت زبان و مهارت گفتاری

تاثیر تلویزیون در رشد مهارتهای کودکان و نوجوانان

فهرست مطالب
مقدمه  ۱
تلویزیون و رشد مهارتهای گفتاری۴
۱- هدف پژوهش۴
۲- تاریخچه تلویزیون  ۵
۳- تلویزیون و کودک ۶
۴- تلویزیون و اجتماع   ۱۰
۵- تلویزیون و برنامه های آن   ۱۲
الف- برنامه های کودک و نوجوان   ۱۴
ب- مجموعه های تلویزیونی   ۱۶
ج- تبلیغات بازرگانی  ۱۸
۶- متغیرهای محتوای تلویزیون  ۲۰
۷- شیوه های نظری ۲۲
الف- نظریه کشت۲۲
ب- نظریه فراگیری اجتماعی   ۲۳
ج- نظریه پالایش۲۳
د- نظریه یادگیری اجتماعی  ۲۴
هـ- نظریه عدم بازداری   ۲۵
و- نظریه توجیه۲۶
۸- روش اندازه گیری۲۶
مشاهده۲۸
۹- روش تحقیق  ۳۱
نتیجه گیری و پیشنهادات۳۶
منابع

– هدف پژوهش
زبان قسمتی از فرهنگ یک ملت است و شاید بتوان گفت که زبان خود فرهنگ ساز است و کودکان نیز به عنوان افرادی از این جامعه در بستر این فرهنگ قرار دارند. یکی از مهمترین و اصلی ترین روش های انتقال فرهنگی و به طور اخص انتقال مفاهیم زبانی از طریق رسانه های گروهی محقق می شود و در دسترس ترین رسانه گروهی برای کودکان تلویزیون است. شاید کودکان به دلیل عدم داشتن مهارت کافی در خواندن و نوشتن زودتر از دیگران تحت تأثیر  برنامه های تلویزیونی از لحاظ زبانی قرار می گیرند.
به دلیل حساسیت کار با کودک، ایجاب می کند برنامه سازان، علم و آگاهی کافی نسبت به ویژگی های شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان داشته باشند و با تکیه بر این علم و آگاهی به سازماندهی و تولید و پخش برنامه های تلویزیونی بپردازند. هدف از این پژوهش این است تا اولاً کار به صورت میدانی و تحقیقاتی انجام شود تا از طریق آن نتایجی فراهم گردیده و تحول کودکان و به طور اخص نوجوانان در سوم ابتدایی را در قلمرو زبانی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. دوماً از طریق نتایجی که از تحقیقات و پژوهش های انجام شده به دست می آید درباره گستره زبانی کودکان و نوجوانان و چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن آنها، اطلاعاتی کسب کنیم. سوماً با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاداتی در جهت متناسب ساختن برنامه های تلویزیون با میزان درک و فهم زبانی کودکان ارائه شود.
بنابراین در عمل با هدف پیگیری این موارد به تحقیق و پژوهش درباره تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان پرداخته شد.
۲- تاریخچه تلویزیون
تلویزیون از حدود ۵۰ سال پیش در اختیار جامعه ایران قرار گرفت. برنامه های تلویزیونی در   جنبه های گوناگون تفریحی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ودینی تأثیر بسزایی داشته است.
ما در تاریخ اختراع و تکامل تلویزیون با نامهای دانشمندان برجسته ای از قبیل: بِرد، فرانس ورث و زوریکین برخورد می کنیم که هر کدام به نوبه خود قدمهای مؤثری در این راه برداشته اند. تلویزیون بر اساس نظری در سال ۱۹۰۸ توسط یک دانشمند انگلیسی بنام کاپبل سونیگتن اختراع شد، ولی اجرای عملی آن تا بیست سال به طول انجامید. برای عملی کردن این طرح به طور کامل، لازم بود که از صحنه مورد نظر چهل هزار نقطه نورانی گرفته شود و میزان نور هر نقطه با امواج مخصوص پخش گردد و سپس  در دستگاه های گیرنده با تجمیع مجدد نقاط مزبور در کنار هم تصویری مشابه صحنه مقابل دوربین فرستنده ایجاد شود.
همانطور که گفته شد یکی از پیشگامان اختراع تلویزیون جون لوجی برد بود. وی در سال ۱۹۲۲ به لندن رفت و در آنجا  اختراع پل نیسپکو توجهش را جلب کرد  و پس از تحمل زحمات زیاد توانست  در سال ۱۹۲۵ دستگاهی بسازد که قادر به انتقال تصویر باشد و در سال بعد نیز موفق شد تا دستگاهی کامل تر را به نمایش بگذارد ولی دستگاه او نسبت به تلویزیون امروزی خیلی ابتدائی و ناقص محسوب می شد.
تلویزیون در اواسط قرن بیستم برای فروش به بازار عرضه شد. دانشمندان پس از موقعیت در امر انتقال تصویرها به صورت سیاه و سفید به فکر ساختن تلویزیون رنگی که از لحاظ علمی مجموعه ای از سه نوع تلویزیون مخصوص محسوب می شود افتادند و طبیعی است که در این مورد نیز به هدف خود رسیدند.
اینک در سایه اختراع تلویزیون، گفت و شنود و رؤیت در یک لحظه امکان پذیر می باشد و بدین ترتیب امور ساده ای که انجام دادن آنها در یک قرن  قبل سالها وقت لازم داشت، اینک در مدتی در کمتر از یک ثانیه انجام شدنی می باشد. (جاویدان، ۱۳۹۷، صص ۲۶۷- ۲۶۵) .
در آغاز سال ۱۹۴۸ تعداد دستگاه های گیرنده تلویزیونی مورد استفاده در ایالات متحده به صدهزار دستگاه می رسید، در سال ۱۹۴۹ این تعداد به یک میلیون رسید و در انتهای سال ۱۹۵۰ این تعداد به ۵۰ میلیون بالغ شد. در ابتدای دهه ۱۹۵۰ از هر ۱۵ خانواده آمریکایی یک خانواده و در انتهای دهه ۱۹۵۰ از هر هشت خانوار هفت خانوار تلویزیون داشتند. (شرام ولایل، ۱۳۷۷، ص ۱۷).
۳) تلویزیون و کودک

اثرات تلویزیون در رشد مهارتهای گفتاری

تاثیر رسانه در رشد مهارت های فرزندان

تاثیر تلویزیون در گفتار کودکان

تلویزیون و رشد مهارت های گفتاری

نقش رسانه در تقویت زبان و مهارت گفتاری

تاثیر تلویزیون در رشد مهارتهای کودکان و نوجوانان

دانلود تحقیق درمورد تاثیر تلویزیون در مهارتهای گفتاری
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه
    بررسی و رتبه بندی مسایل و مشکلات مددکاران اجتماعی
    ماهواره ها
    بررسی تفاوت رشد اجتماعی افراد فاقد مادر و پدر
    بررسی تاثیر معلولیت جسمی حرکتی بر میزان هوش بهر کودکان
    بررسی اثربخشی آموزش تنش زدایی تدریجی و حل مساله در…
    بررسی راههای بهبود کیفیت مدیریت دبیرستان های دخترانه
    بررسی استرس شغلی در کارمندان شهرداری
    تحولات و ابداعات در دوره نوسنگی
    بررسی و شناخت علل و عوامل مرتبط با پیری اجتماعی…
    رابطه سندرم پیش از قاعدگی با پرخاشگری در دانشجویان دختر
    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران

پروژه بررسی انواع اختلالات روانی و شخصیتی


پروژه بررسی انواع اختلالات روانی و شخصیتی
دانلود تحقیق در مورد اختلاالات روانی و شخصیتی
در مورد اختلالات روانی
مقاله درباره اختلالات شخصیتی
اخنلاال شخصیت
انواع اختلالات اضطرابی
بررسی انواع اختلالات رفتاری
فهرست مطالب
انواع اختلالات: ۳
انواع اختلالهای اضطرابی: ۳
۱ – وحشت زدگی: ۳
ویژگی های توصیفی افراد مبتلا به اختلال وحشت زدگی: ۴
۲ – هراس: ۵
ویژگی های توصیفی افراد متبلا به اختلال هراس: ۵
۳ – اختلال وسواس فکری- عملی: ۶
وسواس عملی: ۷
اختلال فشار روانی حاد: ۸
ویژگی های توصیفی و اختلالهای روانی مربوط: ۸
۵ – اختلال اضطراب فراگیر: ۸
۶ – اختلال اضطرابی ناشی از بیماری جسمانی ۹
اختلالهای جسمانی شکل ۱۰
۱ – اختلال جسمانی کردن: ۱۱
۲ – اختلال جسمانی شکل نامتمایز: ۱۱
۳ – اختلال تبدیلی: ۱۲
ویژگی های توصیفی و اختلالهای روانی مربوط: ۱۲
اختلال درد: ۱۳
ویژگی های توصیفی مربوط: ۱۳
اختلات بد شکلی بدن: ۱۴
اختلالات ساختگی: ۱۴
اختلال ساختگی: ۱۴
اختلالات تجزیه ای: ۱۵
۱ – یادزدودگی تجزیه ای: ۱۵
۲ – گریز تجزیه ای: ۱۶
۳ – اختلال هویت تجزیه ای (چند گانه): ۱۶
۴ – اختلال مسخ شخصیت: ۱۶
اختلالات جنسی: ۱۶
اختلالات خوردن: ۱۷
اختلالات خواب: ۱۷
بدخوابی: ۱۷
اختلال کابوس: ۱۸
ویژگی های توصیفی: ۱۹
اختلال خوابگردی: ۱۹
اختلالهای سازگاری: ۲۰
اختلالات شخصیت: ۲۱
اختلال شخصیت پارانوئید: ۲۱
اختلال شخصیت اسکیزوئید: ۲۱
اختلال شخصیت اسکنیزوتایپی: ۲۱
اختلال شخصیت ضد اجتماعی: ۲۱
اختلال شخصیت مرزی: ۲۱
اختلال شخصیت نمایشی: ۲۲
اختلال شخصیت خود شیفته: ۲۲
اختلال شخصیت اجتنابی: ۲۲
اختلال شخصیت وابسته: ۲۲
اختلال شخصیت وسواسی- جبری: ۲۲
Diaghostic and statistical Manual of mental Disarders Fourth Edition
انواع اختلالات:
اختلالهای اضطرابی، اختلالهای ساختگی، اختلالهای تجزیه ای، اختلالهای جنسی، اختلالهای خوردن، اختلالهای خواب، اختلالهای کنترل تکانه، اختلالهای سازگاری، اختلالهای شخصیت،
انواع اختلالهای اضطرابی:
۱ – وحشت زدگی:
یک حمله ی وحشت زدگی (painc attack) عبارت از دوره ای متمایز و با شروع ناگهانی ترس شدید، بیمناکی، یا وحشت است که اغلب با احساس قریب الوقوع سرنوشت شوم همراه است. در جریان این حمله ها، نشانه هایی مانند تنگی نفس، تپش قلب، احساس درد و ناراحتی در قفسه ی سینه، احساس خفگی، و ترس از «دیوانه شدن» وجود دارد.
۴ یا بیش از ۴۰ مورد از نشانه های گفته شده در دوره ی ترس یا ناراحتی شدید بطور ناگهانی ظاهر می شود و در مدت (۱۰ دقیقه یا کمتر) به اوج خود می رسد. افرادی که به خاطر حمله های وحشت زدگی غیر منتظره در صدد دریافت درمان بر می آیند معمولاً ترس را شدید توصیف می کنند و گزارش می دهند که گمان کرده اند در شرف مرگ، از دست دادن کنترل، حمله ی قلبی، سکته کردن یا «دیوانه شدن» هستند.
گلگون شدن چهره در حمله های وحشت زدگی وابسته به موقعیت و در رابطه با اضطراب اجتماعی یا عملکردی متداول است نوع اضطرابی که مشخصه ی حمله وحشت زدگی است بر حسب ناپیوسته بودن آن، ماهیت تقریباً غافلیگرانه و شدت خاص و زیاد آن از اضطراب فراگیر تمیز داده می شود.
ویژگی های توصیفی افراد مبتلا به اختلال وحشت زدگی:
۱ – نگرانی درباره ی حملات وحشت زدگی
۲ – اکثر این افراد احساس پایدار و یا متناوب اضطراب را گزارش می کنند.
۳ – درباره ی بسیار از تجربیات بیم ناک هستند.
مثلاً مبتلایان به این اختلال از روی یک نشانه ی خفیف جسمی یا عوارض جانبی یک دارو و نتیجه فاجعه آمیزی را پیش بینی می کنند (مثلاً تصور اینکه سه سردردشان حاکی از تومور مغزی یا نشانه ی بحران فشار خون بالاست) در ۵۰ تا ۶۵ درصد افراد مبتلا به اختلال وحشت زدگی دچار افسردگی هم هستند.
۲ – هراس:
ویژگی اصلی هراس، ترس آشکار و مستمر از اشیاء یا موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است که ممکن است موجب شرمندگی شود. قرار گرفتن در برابر محرک هراس آور تقریباً همیشه موجب بروز اضطراب می شود. در افراد زیر ۱۸ سال، نشانه های باید به مدت ۱۸ ماه قبل از تشخیص هراس مشخص، دوام داشته باشد. بزرگسالان متبلا به این اختلال متوجه هستند که هراس آنان، مفرط یا غیر منطقی است در مورد فردی که از آسانسور اجتناب می کند زیرا معتقد است که عمداً مورد خرابکاری قرار گرفته است و متوجه نیست که این ترس مفرط و غیر منطقی است، به جای هراس مشخص به اختلال هذیانی تشخیص داده خواهد شد.
ویژگی های توصیفی افراد متبلا به اختلال هراس:
۱ – حساسیت زیاد نسبت به انتقاد
۲ – ارزیابی منفی
۳ – عزت نفس ضعیف یا احساس حقارت
۴ – اشکال در ابراز خود
مطالعات اجتماعی حاکی از آن است که هراس اجتمعی در زنان بیشتر از مردان است اما نمونه های بالینی شیوع را در هر دو جنس برابر یا در مواردی مبتلایان آقا بیشتر است
در مورد اختلالات روانی
مقاله درباره اختلالات شخصیتی
اخنلاال شخصیت
انواع اختلالات اضطرابی
بررسی انواع اختلالات رفتاری
دانلود تحقیق در مورد اختلاالات روانی و شخصیتی
مطالب مرتبط بیشتر:

    تحولات و ابداعات در دوره نوسنگی
    بررسی و شناخت علل و عوامل مرتبط با پیری اجتماعی…
    رابطه سندرم پیش از قاعدگی با پرخاشگری در دانشجویان دختر
    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
    تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و…
    تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
    بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
    پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
    بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…
    بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…