دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

مشاوره روانی کودکان


پروژه مشاوره روانی کودکان
دانلود تحقیق درباره مشاوره روانی کودکان
اهمیت مشاوره کودکان و نوجوانان
در مورد مشاوره روانی کودکان
مشاوره روانی جوانان
مشکلات روانی کودکان
فهرست:
مقدمه :
بدرفتاری با کودکان
بدرفتاری روانی
بدرفتاری بدنی
تجاوز جنسی به کودکان
روش‌های مشاوره‌ای کلی برای کودکان مورد آزار قرار گرفته
چیزهایی که کودک از بدرفتاری در ذهن دارد
بچه‌های طلاق
اعتراف به واقعیات موجود در از هم گسیختگی ازدواج
رها شدن از کشمکش‌های والدین و فشار روحی و برگزیدن رسوم متعاقب آن
تحلیل شکست
حل مشکلات عصبانتی و سرزنش خود
پذیرش طلاق برای همیشه
رسیدن به امیدهای واقعی در مورد ارتباط افراد خانواده
کودکان در خانواده‌ی جدید
۱- مرحله‌ی آغازین
۲- مرحله‌ی حد واسط
۳- مرحله‌ی پایان
کودکان در خانه‌ی تک والدی
مقدمه :
در فصل یک تعدادی از مشکلات مربوط به جامعه‌ی پیچیده‌ی امروز را توضیح دادم، مشلکاتی که کودکان در سال‌های اصلی رشد و نمو خود باید با آن‌ها دست به گریبان شوند. بدیهی است که مشاوران تمام راه‌حل‌ها را برای این مسائل نمی‌دانند اگرچه به نظر می‌رسد مطالب زیادی چاپ می‌شود و کمابیش توسط مشاوران اعمال می‌گردد. در این فصل روش‌های پیشنهادی نویسنده برای کار با این کودکان دارای احتیاجات و مشکلات مخصوص مطرح می‌شود. پیشنهادات شامل مراقبت، چگونگی محیط مشاور، و مهیا نمودن بستری آماده برای احتیاجات کودک است. خواننده ممکن است بخواهد به ضمائم A وB برای طرق مخصوص حل مشکلات رفتاری که ممکن است وابسته به این مسائل اجتماعی باشند مراجعه نماید.
این مسائل شامل: بدرفتاری با کودکان، طلاق، تشکل خانواده پس از طلاق، زندگی با یکی از والکدین، مردم و فوت اعضا خانواده، الکلی، کودکان نان‌آور خانوداه، افراد اوباش و خشونت است.
بدرفتاری با کودکان
کنگره‌ی بدرفتاری با کودکان را چنین معرفی می‌نماید: صدمات فیزیکی یا فکری، تجاوز جنسی، بی‌مبالاتی و غفلت در رفتار، بدرفتاری با کودکان زیر سن ۱۸ سال توسط شخصی که وظیفه‌ی آسایش و فراهم آوردن رفاه کودک را در مواقع تهدید و زیان آسایش و رفاه و سلامت کودک دارد، (گروه تحقیقات و سلامت و رفاه اجتماعی ایالات متحده‌ی آمریکا ۱۹۷۵). کمیته‌ی ملی مشاوران مدرسه در آمریکا مقاله‌ای در مورد بیان مطلب بدرفتاریکودکان در سال ۱۹۸۸ منتشر کرد که آن را این طور تعریف می‌کند:
زدن ضربات و تحمیل چیزی اگر تصادفی نباشد بر روی بدن کودک، خسارات روانی مداوم و انکار احتیاجات روانی و فکری او (۲۶۲)
مثال‌های ذکر شده در این بدرفتاری با کودک شامل: کبودی وسیع، سوختگی، پارگی، تاول یا فشار و استثمار او است، صدماتیکه نمی‌شود توضیح داد مانند: تجاوز جنسی، آزار و اذیت، استثمار، خسارات فکری و روحی مثل دست زدن به او و دعوا در خانه والدین داری مشکلات روانی و رفتاری ظالمانه است.
انجمن ASCA غفلت و بی‌توجهی به کودک را چنین معرفی می‌کند: فراهم نکردن غذای لازم، مراقبت، لباس، پناهنگاه و خانه، سرپرستی در امور، مراقبت پزشکی برای کودک. ص ۲۶۲ و این رفتار را به عنوان سرپرستی نکردن و بی‌توجهی در امور پزشکی، غیبت غیرقانونی یا غیرعادی از مدرسه، کار بیش از حد، استثمار کودک، سوءتغذیه یا ترک او توضیح می‌دهد. (ASCA 1988)
 علاوه بر این بدرفتاری عبارت است از: رفتار بد روانی، فیزیکی و یا جنسی با کودک. Bachman , Moeller و Moeller در سال ۱۹۹۳ نوشتند که: کشف بدرفتاری روانی بسیار مشکل است اگرچه خلاصه‌ی مطالب آن‌ها ۶ دسته بدرفتاری روانی را معرفی می‌نماید:
۱- بدنام کردن و خار کردم کودک در رابطه با توانایی‌های او ظرفیت‌های او و خواسته‌های او اظهار نظرهای فکری او.
۲- کنار گذاشتن و جدا کردن او از جامعه
۳- تهدید
۴- توقع زیاد بدون در نظر گفتن سن او
۵- اعمال روش‌های سخت؛یرانه شدید و تعرض‌آمیز که از استفاده‌ی زیاد مواد مخدر و الکل حاصل می‌شود.
۶- فراهم نکردن مراتب لازم برای کودکانی که از نظر فکری به طور جدی معلول هستند.
Jonison در سال ۱۹۹۰ بدرفتاری فیزیکی را استفاده از وسایل بر روی بدن کودک و ضرر و زیان بافت‌های آن که از سرخی یک سیلی شورع می‌شود و زخم ناشی از حرارت، اشیاء تیز، مواد شیمیایی، یا داروها و موادمخدر می‌داند. مرکز بین‌المللی سوءرفتار با کودکان و غفلت از آن‌ها در ایالات متحده تمجاوز و بدرفتاری جنسی را چنین ارزیابی می‌نماید: کاری که روی یک کودک صورت می‌گیرد توسط یک شخص بزرگ‌تر برای تحریک جنسی کودک و برانگیختن میل جنسی او از طرف تجاوز کننده (در سال ۱۹۹۳ توسط Moeller, Bachmam)
به علت تعاریف مختلف از بدرفتاری با کودکان در جوامع و کشورهای مختلف و از آن جایی خیلی از وقایع مربوط به بدرفتاری با کودکان گزارش نشده است یا بد گزارش شده است، شیوع بدرفتاری با کودکان را نمی‌توان راحت رد یک جا ارزیابی نمود.
به علاوه همان طور که اظهارنامه سلامت روانی هاروارد اشراه می‌کند (جولای ۱۹۹۳ص۱) همه‌ی خانواده‌ها یک نوع نظم و روش یکسان و قوانین یکسان در مورد کودکان و برهنگی آن‌ها و لمس کردن و بوسیدن، ندارند.

اهمیت مشاوره کودکان و نوجوانان
در مورد مشاوره روانی کودکان
مشاوره روانی جوانان
مشکلات روانی کودکان
دانلود تحقیق درباره مشاوره روانی کودکان
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی تاثیر معلولیت جسمی و حرکتی بر میزان هوش بهر…
    تاثیر جو روانی و اجتماعی کلاس بر پیشرفت تحصیلی
    رابطه بین کمال گرایی و ترتیب تولد
    بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی…
    مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از…
    رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین…
    بررسی رابطه پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان
    افسردگی در هنرمندان
    پایان نامه بررسی فشارهای عصبی در کارایی مدیران
    بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی در حل مسئله جهت ارتقا…
    بررسی رابطه بین عناصر سبک های عشق صمیمیت شهوت و…
    بررسی علل تمایل معلمان ابتدایی به تغییر مقطع تحصیلی
    رابطه عزت نفس و خلاقیت در بین دختران و پسران…
    بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی در…
    پایان نامه ارتباط بین منبع کنترل درونی و بیرونی سندرم…

مقاله عشق و محبت در خانواده



عشق و محبت در خانواده

دانلود تحقیق در مورد عشق و محبت در خانواده

در مورد عشق و محبت در خانواده

تحقیق درباره محبت در خانواده

نقش محبت در پیشرفت خانواده

نقش محبت در تربیت فرزندان

فهرست مطالب
عشق و محبت در خانواده ۲
آیات و احادیث منتخب در مورد محبت و مهرورزی ۵
نقش محبت در زندگی خانوادگی ۱۲
q رشد و شکوفایی محبت ۱۹
سر چشمه ی محبت و خانواده ۲۱
نقش محبت در تعالی و سعادت خانواده ۲۲
مهرورزی با کودکان ۲۳
محبت به فرزندان ۲۵
نقش محبت در تربیت ۲۸
نگاه معنادار و تربیت ۲۹
عشق و محبت در خانواده
دفتر زندگی با کلمه عشق و مهرورزی آغاز شد و جلوه های گوناگون جمال و کمال در کل هستی پدید آمد . انسانها هم که جزئی از نظام کلی هستی هستند با عشق متولد می شوند با دلدادگی به تلاش و کوشش می پردازند و در آخرین لحظات زندگی سرشار و لبریز از عشق و دلدادگی چون حبابها به اقیانوس هستی و ابدیت می پیوندند . پس آغاز و سرانجام زندگی و هستی از مهر و محبت آکنده است و آنان که از عشق و دلدادگی خبری ندارند نامشان دردفتر و جریده انسانها ثبت و ضبط نمی شود.  بنیان نهادی آدمی بر پاکی وطهارت بنا شده است وطبع انسان میل به آراستگی به سجایای اخلاقی وزیباییهای ظاهر وباطن دارد.اسلام به عنوان آخرین دین الهی وپیامبرعظیم الشأن آن به عنوان خاتم پیامبران،تأکید برحفظ وتقویت آن وسوق گرایشهای فکری به سمت کمالات وجودی انسان دارد.    اسلام،آیین پاک عشق ومهرورزی است،آنان که به دستورات پر مهرش جامعۀ عمل بپوشانند واخلاق ورفتاروکرداروگفتارخویش را همرنگ وهماهنگ با تعالیم مهرآفرینش نمایند،به توفیق الهی نمونه ای جامع وکامل از عشق وترحم وملاطفت شده،قلب آنان مالامال از رحمت وعطوفت ومهرورزی خواهد شدوآنان که از خورشیدعالم تاب حقایق نورانی آن فرهنگ کامل روی بگردانندوخودرامحروم ازفیوضات معنوی والهی وروحانی آن نمایندوسنگدلی وتندخویی راسرلوحۀ اخلاق ورفتارخود قراردهند،صفات حیوانی وشهوات نفسانی برآنان غالب شده،اخلاق بهیمیت،مقدم برعقلانیت آنان خواهد شد وازمقام انسانی تنزل یافته است.
   اگر مایل هستیم از زندگی لذت و بهره بگیریم  ,می خواهیم خانواده استواری داشته باشیم، اگر می خواهیم کودکان ما با نشاط و خرمی زندگی کنند ، اگر می خواهیم استعدادهای خداداد در آنان شکوفا گردد و اگر می خواهیم روح امید و اعتماد و تلاش و کوشش در آنان زنده شود باید زندگی خانوادگی را از مهر و محبت لبریز و سرشار نماییم و در و دیوار خانه را با صفا و صمیمیت آذین بندی کنیم .
رسول خدا ( ص ) می فرمود : هیچ بنایی در نزد پروردگار محبوب تر  از بنای خانوادگی نیست.
خانواده به عنوان هسته اولیه و مهمترین کانون زندگی انسان، دارای اهمیت ویژه ای در ساختن شخصیت اوست .خانواده جایگاه اصلی تربیت فرزندان صالح و مذهبی است و مسجد و مدرسه تکمیل کننده این تربیت هستند.
 خانواده قلب جامعه است . خانواده نخستین جامعه ای است که فرزندان در آن روابط اجتماعی و ارتباط برقرار کردن با دیگران را می آموزند.
 چنانچه زن و مرد بتوانند براساس دستورات حیاتبخش اسلام، این هسته اولیه زندگی اجتماعی را سرشار از مهر و عطوفت و گرمی و شادابی نمایند سعادت دنیوی و اخروی خود و فرزندانشان را فراهم کرده اند.
همان گونه که مهرورزی ومحبت در ایجاد خانواده ای سالم و بالنده موثر است ، می توان گفت افرادی که در خانواده محبت را تجربه کرده اند ، مهرورزی به دیگران را آموخته اند و بهتر  میتوانند آن را عرضه کنند .

در مورد عشق و محبت در خانواده

تحقیق درباره محبت در خانواده

نقش محبت در پیشرفت خانواده

نقش محبت در تربیت فرزندان
دانلود پروژه عشق و محبت در خانواده
دانلود تحقیق در مورد عشق و محبت در خانواده
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی تفاوت رشد اجتماعی افراد فاقد مادر و پدر
    بررسی تاثیر معلولیت جسمی حرکتی بر میزان هوش بهر کودکان
    بررسی اثربخشی آموزش تنش زدایی تدریجی و حل مساله در…
    بررسی راههای بهبود کیفیت مدیریت دبیرستان های دخترانه
    بررسی استرس شغلی در کارمندان شهرداری
    تحولات و ابداعات در دوره نوسنگی
    بررسی و شناخت علل و عوامل مرتبط با پیری اجتماعی…
    رابطه سندرم پیش از قاعدگی با پرخاشگری در دانشجویان دختر
    نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…
    پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…
    بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران
    تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و…
    تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…
    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…

بررسی رفتارهای معلم با انگیزه در میزان یادگیری دانش آموزان



بررسی رفتارهای معلم با انگیزه در میزان یادگیری دانش آموزان

دانلود پروژه در مورد تاثیر رفتار معلم در یادگیری دانش آموزان

دانلود تحقیق در مورد یادگیری دانش آموزان

رابطه بین رفتار معلمان در یادگیری دانش اموزان

ارتباط بین یادگیری و رفتار آموزگاران

خوش رفتاری و یادگیری بهتر دانش آموزان

فهرست مطالب:
چکیده ۱
مقدمه ۲
فصل اول۴
توصیف وضع موجود  ۵
بیان مسئله  ۵
اهمیت تحقیق   ۶
اهداف تحقیق   ۷
سوال های تحقیق ۷
تعریف واژه ها۹
آمادگی   ۱۰
انگیزش   ۱۰
آموزش  ۱۰
انضباط و نظم ۱۱
روش تدریس۱۱

فصل دوم۱۲
پیشینه تحقیق۱۲
معلم خوب و موفق   ۱۳
معیار و شرایط دبیری  ۱۵
مدیریت و نظارت کلاس درس۱۷
جلسات اولیه کلاس  ۱۹
تهیه طرح درس۲۱
کلاس داری و انضباط  ۲۱
تشویق و تنبیه در کلاس درس و روش برخورد معلم   ۲۲

فصل سوم  ۲۴
روش تحقیق۲۴
روش توصیفی۲۵
جامعه آماری۲۵
حجم نمونه  ۲۵
ابزار اندازه گیری ۲۵
سوالات پرسشنامه   ۲۶
متغیر مستقل   ۲۶
متغیر وابسته   ۲۶

فصل چهارم۲۷
تجزیه و تحلیل ۲۷
نمونه پرسشنامه  ۲۸
نتایج بدست آمده و نمایش نمودار   ۲۹

فصل پنجم  ۳۳
نتیجه گیری ۳۳
منابع

چکیده
در این  تحقیق ابتدا به بیان مسئله و هدف و ضرورت تحقیق پرداخته، آنگاه واژه های تحقیق را توضیح داده سپس در فصل دوم به پیشینه تحقیق پرداخته و در فصل سوم مجموعه آماری خود را معرفی و پرسشنامه تهیه شده را ضمیمه نموده و به تحلیل و استنتاج پرداخته و در پایان نتیجه گیری و پیشنهادها و انتقادهای خود را از نتایج تحقیق ارائه نموده ام که انشاءا… روزنه ای در ارائه بهتر و ذخیره سازی سرمایه ملی کشور گردد.

 مقدمه

در دنیای پیچیده امروز هیچکس بی نیاز از تعلیم و تربیت نیست. امروز فعالیت در مدرسه و آموختن، خود بخش عظیمی از زندگی انسانهاست، دیگر نمی توان با طرز تلقی گذشته به شاگرد و تربیت او نگریست، اگر معلمان با اصول و مبانی و هدفهای تعلیم و تربیت، ویژگیهای دانش آموزان و نیازهای آنان و روشها و فنون تدریس آشنایی نداشته باشند.

هرگز قادر نیستند به عنوان سازندگان جامعه ایفای نقش کنند. مهمترین عامل توسعه پرورش ذهنی علمی در یک جامعه نظام آموزشی است، در این نظام از بدو ورود تا آخرین دوره تخصصی، اخلاق علمی، اجتماعی، شیوه برخورد با مسائل و مشکلات به طور مستقیم آموزش داده می شود. تدریس یکی از عناصر اصلی فرآیند، آموزش و پرورش است که در کارایی نظام آموزشی نقش مؤثری دارد.

اندیشه ها، برخوردها، روشهای نو و بدیع و خلاق عمدتا از نظام آموزشی ما مایه می گیرد، تفکر استنباط و استنتاج در تمامی ابعاد زندگی وجود دارد، جامعه فرهنگی ما جامعه عقلی است که شیوه تفکر را منتقل می کند. تربیت عقلی است که فرد را برای تمامی کارزارهای حیات آماده می سازد. مهمترین محتوای تربیت فرهنگی اتخاذ رویکرد عقل و منطق و تدبیر در نظام آموزشی و نظام اجتماعی جامعه است، با توجه به پیشرفتهای سریع علوم و تکنولوژی نمی توان به تمام دانش موجود دست یافت و نمی توان هر شخصی را به هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمی واداشت.

اگر به دانش آموزان روش یادگیری را یاد بدهیم آنان خود خواهند آموخت که چگونه یاد بگیرند. از این رو بر آن شدم روش تدریس خود را که تلفیقی از حل مسئله با استفاده از تقویت دید دانش آموزان است و به کارگیری توان ناشناخته آنان (استعداد کار عملی) که خود به آن آگاهی نداشته و هر یک بر اساس اجبار و یا اکراه به این رشته روی آورده اند، ایجاد علاقه و انگیزه نموده به تدریس بپردازم و آنان را در درک بهتر رشته ای که، صرفا جهت اخذ دیپلم و جا نماندن از فرهنگ خانواده پذیرفته اند به صورت یک هدف در آورم و در ادامه تحصیل و یا اشتغال زایی آنها در گروههای فنی و مهندسی آماده سازم. فصل اول توصیف وضعیت موجود بیان مسئله اهمیت تحقیق هدف تحقیق سوالات تحقیق توصیف وضعیت موجود آموزشگاه در منطقه ۴ آموزش و پرورش کرج واقع است.

این آموزشگاه دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه حضرت مریم (س) می باشد که در دو نوبت صبح و ظهر فعالیت می کند. تعداد کل دانش آموزان دو گروه حدوداً ۱۵۰۰ نفر بوده که ۷۵ نفر آنان در رشته ریاضی مشغول به تحصیل در پایه سوم می باشند. از نظر موقعیت اجتماعی، دانش آموزان از خانواده ای متوسط نزدیک به خوب هستند که مشکلات خانوادگی در بین آنان نیز کم و بیش به چشم می خورد. مدیریت آموزشگاه نسبت به تحقیق رضایت دارند و معتقدند: این دانش آموزان باید تحصیل خود را با توجه به سرمایه ای که دولت به آنان اختصاص داده به نحو مطلوب و کارآمد به پایان رسانند.

دانلود تحقیق در مورد یادگیری دانش آموزان

رابطه بین رفتار معلمان در یادگیری دانش اموزان

ارتباط بین یادگیری و رفتار آموزگاران

خوش رفتاری و یادگیری بهتر دانش آموزان

دانلود پروژه در مورد تاثیر رفتار معلم در یادگیری دانش آموزان
مطالب مرتبط بیشتر:

    بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…
    بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده
    پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان
    بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…
    بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…
    پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…
    بررسی جایگاه زن در ایران باستان
    پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…
    پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو…
    پایان نامه بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی…
    بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…
    پایان نامه بررسی میزان افسردگی دختران و پسران دانشجو
    مدیریت منابع انسانی
    پایان نامه بررسی نظرسنجی پدیده وندالیسم در بین نوجوانان
    بررسی عملی بودن اعتبار روایی و نرم یابی پرسش نامه…

نقش خانواده در اجتماع



نقش خانواده در اجتماع

دانلود تحقیق در مورد نقش خانواده در اجتماع

در مورد نقش خانواده در اجتماع

نقش خانواده در جلوگیری ار انحرافات اجتماعی
تحقیق درباره نقش خانواده در اجتماع
فهرست مطالب
عنوان صفحه
نقش خانواده در جلوگیری از انحرافات اجتماعی ۴
 تعریف خانواده ۴
 کارکردهای گوناگون خانواده ۵
تعریف رفتارهای نابهنجار و کجروی ۶
انحرافات اجتماعی ذاتی است یا اکتسابی ۸
نقش دین و آموزه های آن در سامان دادن به رفتارهای انسانی ۱۰
از هم گسیختگی نظام خانواده و پیامدهای آن ۱۱
خانواده سنتی: ۱۶
خانواده نیمه مدرن: ۱۸
نقش خانواده در جلوگیری از انحرافات اجتماعی
 تعریف خانواده
 خانواده قدیمی ترین و فراگیرترین نهادی است که در تمام جوامع بشری با الگوهای مختلف وجود داشته و کارکردهای فراوانی دارد. خانواده به عنوان سلول های تشکیل دهنده پیکره جامعه، اگر سالم و کارآمد باشد، سلامتی و سعادت جامعه را در پی دارد و اگر متزلزل و متلاشی باشد به مثابه سلول های سرطان است که پیکره جامعه را دچار هرج و مرج و بی نظمی می کند. نهاد خانواده به عنوان هسته اولیه تولید و تربیت نسل های آینده، مهمترین نقش را در هنجارمند ساختن افراد جامعه بر عهده دارد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش انحرافات و آسیب های اجتماعی دخالت دارد.
خانه و خانواده نخستین محیطی است که انسان را تحت تأثیر فضا و روابط و مناسبات خود قرار می دهد. همه چیز در این محیط، به خصوص عوامل انسانی و به ویژه والدین بسیار تأثیرگذار هستند و تأثیرپذیری فوق العاده کودک و روابط عاطفی حاکم بر خانواده، این اثرگذاری را هر چه بیشتر تشدید می کند.
کودک از تمام گرایش ها و محرک های درون خانواده تأثیر می پذیرد و رفتار او به تبع رفتار خانواده شکل می گیرد. کودک به مجرد اینکه زبان مادری را در خانه فرا می گیرد، از طریق گفت و گو و پرسش، افکار و آرای اعضاء خانواده را یاد می گیرد و تحت تأثیر آن واقع می شود. والدین نه تنها مأمن و پناه کودک هستند بلکه نخستین آموزگار، راهنما و الگو نیز می باشند. اگر ما در بسیاری از اعمال و رفتار روزمره خود دقت نمائیم و به تجزیه و تحلیل و ریشه یابی آنها بپردازیم در می یابیم که بیش تر آنها از تربیت خانوادگی سرچشمه می گیرد. محیط خانواده نخستین فضای تربیتی است که انسان را تحت تأثیر خود قرار می دهد و به سامان دهی شاکله تربیتی انسان می پردازد این فضا به دلیل مناسبات و روابط ویژه عاطفی پایدارترین تأثیرات روحی اخلاقی و رفتاری را در ساختار تربیتی انسان بر جا می گذارد.
 کارکردهای گوناگون خانواده
 خانواده در شکل های مختلف آن همواره کارکردهای متنوعی را ایفا کرده است، مهمترین این کارکردها عبارتند از تظیم رفتار جنسی، تولید مثل، حمایت و مراقبت از اعضاء خود، جامعه پذیری، عاطفه و همراهی، تأمین پایگاه اجتماعی، مشروعیت، کنترل اجتماعی و تأمین نیازهای اقتصادی.
هر یک از این کارکردها نقش بسیار موثری در کاهش انحرافات و کج روی های گوناگون دارند و چنان که گفته خواهد شد اگر فرایند جامعه پذیری و نظام کنترل اجتماعی در نهاد خانواده به صورت مناسب اجرا شود، همبستگی اجتماعی و یک پارچگی در سطح جامعه به وجود آمده و بسیاری از انحرافات در جامعه شکل نخواهد گرفت. از این روست که دانش مندان و متولیان امور فرهنگی برای اصلاح و ترقّی جامعه به سراغ توان مند و سامان مند کردن خانواده رفته و تمام جهت گیری ها و سیاست ها را متوجه تشکیل، پایایی و پویایی خانواده می کنند تا نسلی فرهیخته، سالم و بالنده به جامعه تحویل دهند.
یکی از کارکردهای مهم خانواده، کارکرد کنترل اجتماعی است که از راه کنترل مستقیم به رفتار اعضاء و یا به طور غیرمستقیم و به عنوان پی آمد کارکردهایی چون ارضای نیازهای جنسی و عاطفی، حمایت، مراقبت و جامعه پذیری تحقق می یابد. البته با رواج بینش های فرگرایانه و آزادی خواهانه در جوامع لیبرال غربی، از نقش خانواده در کنترل مستقیم رفتار همسران و فرزندان به شدت کاسته شده و به سبب نابسامانی های فزاینده خانوادگی و گسترش پدیده هایی مانند روابط جنسی آزاد، طلاق و خانواده های تک سرپرست، نقش خانواده در کنترل غیرمستقیم اعضاء نیز کاهش یافته است. (به عنوان مثال پژوهش انجام شده در مورد عمل گرایش دختران و پسران به فحشاء نشان می دهد که آنها اغلب به خانواده های مسئله دار تعلق دارند. خانواده هایی که دچار فقر، ستیزه جویی و دشمنی شدید، طلاق، مرگ یکی از والدین، غیبت پدر و یا سوء استفاده جنسی اعضاء از فرد در دوران کودکی بوده اند.
تعریف رفتارهای نابهنجار و کجروی
به رفتاری که بر خلاف هنجارها باشد نابهنجار می گویند. رفتار نابهنجار اگر بر خلاف هنجارهای قانونی باشد جرم نامیده می شود که در پی ارتکاب، مجازات قانونی را به دنبال خواهد داشت. کج روی یا انحراف باعث نقص قواعد یا موازین اجتماعی است. به حفظ و پیش برد ساختارهای بنیادی جامعه آسیب می رساند.
آسیب ها، پیامد انحرافات هستند از این رو هر آسیب اجتماعی لزوماً پیامد یک یا چند انحراف است اما هر نوع انحرافی لزوماً منتهی به آسیب اجتماعی نمی شود.
کج روی موضوعی است که از دیدگاه ها و ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و علوم متعددی از قبیل جامعه شناسی، روان شناسی، علوم تربیتی، حقوق، اخلاق، روان شناسی اجتماعی، علوم پلیسی و… بدان پرداخته اند.

در مورد نقش خانواده در اجتماع

نقش خانواده در جلوگیری ار انحرافات اجتماعی
تحقیق درباره نقش خانواده در اجتماع
دانلود تحقیق در مورد نقش خانواده در اجتماع
مطالب مرتبط بیشتر:

    طلاق و راهکارهای جلوگیری از این معضل اجتماعی
    ورزش و بهداشت روانی
    بررسی تاثیر سبک رهبری رابطه مدار و وظیفه مدار بر…
    مقایسه نگرش مردان و زنان معلول نسبت به ازدواج با…
    ارتباط بین نگرش مذهبی و رضایت زناشویی
    بررسی رابطه بین منع کنترل و رضایت زناشویی در زنان…
    تنظیم خانواده
    بررسی خلاقیت در افراد درونگرا و برونگرا
    بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم تحقیقات…
    مقایسه رضایت شغلی پزشکان زن و مرد
    بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه
    بررسی و رتبه بندی مسایل و مشکلات مددکاران اجتماعی
    ماهواره ها
    بررسی تفاوت رشد اجتماعی افراد فاقد مادر و پدر
    بررسی تاثیر معلولیت جسمی حرکتی بر میزان هوش بهر کودکان

مشکل کودک کوتاهی شدید قد نانیسم



مشکل کودک کوتاهی شدید قد نانیسم

دانلود تحقیق درباره کوتاهی قد کودک

پروژه درباره کوتاهی قد فرزندان

در مورد بیماری نانیسم

در مورد کوتاهی قد شدید کودکان

در مورد رشد کودکان
فهرست مطالب
و
تاریخچه‌ی خانوادگی کودک: ۸
بیوگرافی کلی کودک: ۸
تاریخچه پیش از تولد و حین تولد کودک: ۸
تاریخچه پس از تولد: ۹
رشد کودک از نظر روانی – حرکتی: ۹
رشد کودک از نظر گفتار و زبان: ۱۰
رشد ذهنی کودک: ۱۰
رشد مهارت‌های خودیاری: ۱۰
رشد اجتماعی کودک: ۱۰
وضعیت اقتصادی- اجتماعی کودک: ۱۱
جو عاطفی خانواده: ۱۱
قسمت سوم (مشاهده کودک در موقعیت‌های مختلف) : ۱۱
مشاهده‌ی وضعیت مدرسه: ۱۳
مشاهده امکانات آموزشی و وسایل کمک آموزشی: ۱۵
قسمت چهارم: مصاحبه ۱۶
مصاحبه با مشاور مدرسه: ۲۳
قسمت ششم: نتیجه گیری و پیشنهاد و راهکار یا انتقاد ۲۵
منابع: ۲۷
مقدمه: هدف انجام کار و اهمیت موضوع:
در ابتدای این گزارش نوشتن تعریفی جامع از کودکان استثنایی ضروری است. کودکان استثنایی کسانی هستند که به تعلیم و تربیت ویژه نیازمندند تا بتوانند از کل استعدادهایشان استفاده نمایند. آن‌ها به این تعلیمات نیاز دارند چون اغلبشان به یک یا چند شیوه به شرح زیر متفاوتند. آن‌ها ممکن است: عقب مانده‌ی ذهنی، ناتوان در یادگیری، آشفتگی هیجانی، ناتوانی جسی، اختلالات کلامی و زبانی آسیب دیداری یا شنیداری داشته باشند و یا حتی برخی از آنان بسیار سرآمد و با استعدادند. و اما تعلیم و تربیت ویژه به معنای آموزش اختصاصی است به گونه‌ای که به پاسخگوی نیاز کودک باشد. این آموزش ممکن است شامل تجهیزات آموزشی و یا تکنیک‌های ویژه تدریس باشد. متخصصان تعلیم و تربیت درباره ی کودکان عقب مانده، از کلماتی چون تعلیم پذیر و آموزش پذیر استفاده می‌کنند. افراد عقب مانده‌ ذهنی تعلیم پذیر کسانی‌اند که هوشبر آن‌ها میان ۷۵ تا ۷۰ و ۵۰ است و عقب مانده‌ی آموزش پذیر، کسانی‌اند که هوشبرشان میان ۲۵ تا ۵۰ است. متخصصان از این دو مقوله‌ی تربیت پذیر و آموزش پذیری استفاده می‌کنند تا بتوانند نیازهای کودکان عقب مانده را توصیف کنند و یکی هم در برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های درسی از آن استفاده نمایند.
لازم به ذکر است که کودکان استثنایی خصوصیات مهمی دارند که عبارتند از: رفتاری و روان شناختی، شناختی و شخصیتی.
(که تمامی این موارد در کیسی که روی آن مطالعه کردم مفصل آمده است.)
کودکان استثنایی در مدارس و در پایه‌های مختلفی مشغول به تحصیل‌اند ولی کیس مورد نظر من در مدرسه‌ی کودکان کم توان ذهنی و در پایه ابتدایی (دبستان) است، بنابراین کمی توضیح راجع به کودکان کم توان ذهنی ضروری است.
عقب ماندگی ذهنی را نمی‌توان به صورت یک پدیده مطلق تعریف کرد، بلکه باید آن را در ابعاد مختلفی چون، روانشناسی، فیزیولوژی، تعلیم و تربیت و جامعه‌شناسی بررسی کرد.
حدود ۳% جمعیت یک جامعه را این افراد تشکیل می دهند بدین منظور باید به آن به عنوان یک مفصل اجتماعی و نه فردی توجه کرد.
هدف از نوشتن این گزارش، شناخت کودکان کم توان ذهی و دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی مخلتف، و بررسی بهداشت روانی خانواده آن‌ها و آشنا شدن با واکنشهای والدین این کودکان است.
کودکان کم توان ذهنی علائم بالینی چون: تأخیر در راه رفتن، حرف زدن، عدم استقرار و سکون، عدم توانایی در انجام امور در حد سن خود و مانند آن دارند. همان طور که در سطور پیش گفته شد کودکان کم توان ذهنی را به دو دسته آموزش پذیر و تربیت پذیر تقسیم کرده‌اند که توضیحی در این باب ضروریست. کم توان ذهنی آموزش پذیره این کودکان ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت کم توانان ذهنی را تشکیل می‌دهند، به دلیل این که شناسایی و تشخیص این کودکان در سنین پایین مشکل است معمولاً آن‌ها را در سنین مدرسه شناسایی می‌کنند، از لحاظ یادگیری نسبت به همسالان خود به طور بارزی عقب‌اند، در تمام طول سال‌های تحصیلی حداکثر می‌توانندکلاس‌های سوم، چهارم، پنجم ابتدایی پیش رفت داشته باشند. لذا اصطلاح آموزش پذیر به حداقل آموزش پذیری در زمینه‌های درسی، مهارت‌های اجتماعی و شغلی اطلاق می‌شود. این کودکان در هر سنی که باشند از لحاظ هوش و سایر قوای ذهنی در حد کودکان ۸ تا ۱۰ ساله باقی می‌ماند (کیس مورد نظر گزارش من هم جزء حین دسته است)
و اما کم توانان ذهنی تربیت پذیر ۱۰ تا ۲۰ درصد کل کم توانان را تشکیل می‌دهند و برخلاف آموزش پذیران به خاطر مشکلات کلینیکی و جسمانی از دوران نوزادی و طفولیت قابل شناسایی‌اند و از همان ابتدا سر راه‌رفتن، حرف زدن، مهارت‌های خود یاری ضعیف هستند، این کودکان در هر سنی که باشند در حد توانایی ذهنی کودکان ۶ ساله باقی می‌مانند.
همان طور که نوشته شد توضیحات بالا در خصوص کودکان کم توان ذهنی ضروری بود چون مدرسه مورد نظرمان دارای همین گونه کودکان است ولی کیس مورد نظر من، بیماری دیگری دارد که در قسمت بعدی بدان اشاره و مفصل توضیح داده می‌شود.
قسمت اول: اطلاعات کلی راجع به بیماری کودک:
نام بیماری کودک، کوتاهی شدید قد (نانیسم) است. کوتولگی (کوتاهی قد) هنگامی بروز می‌کند که هیپوفیز مادر به تولید مقدار کافی هورمون رشد در دوران کودکی نباشد، این مسئله باعث تأخیر در رشد می‌شود، تکامل جنسی نیز معمولاً به تأخیر می‌افتد، این اختلال نسبتاً نادر است و سوء تغذیه و بیماری‌های مادر زادی قلب از علل شایع تر توقف رشد هستند، اگر کودک از میزان رشد پیش‌بینی شده در جدول راهنمایی رشد برخوردار نیست، پزشک علاوه بر بررسی علل شایع‌تر، میزان هورمون رشد خون کودک را اندازه‌گیری خواهد کرد. در صورت کشف زودرس می‌توان کوتولگی هیپوفیزی را با تزریق هورمون رشد انسانی که توسط مهندسی زیستی تولید می‌شود، درمان کرد.

 
در این جا کمی توضیح درباره غده هیپوفیز ضروری است. این غده عضوی به اندازه یک انگشتانه است که در سمت زیر مغز قرار دارد، این غده، غده غالب خوانده شده است زیرا ترشحات آن فعالیت سایر غدد درون ریز را تنظیم می‌کند و همچنین باعث رشد و تکامل می‌شود. فعالیت غده هیپوفیز به نوبه خود توسط بخشی از مغز که هیپوتالاموس خوانده می‌شود، تنظیم می‌گردد. اکثر اختلالات غده هیپوفیز از تولید بسیار زیاد یا بسیار کم یکی از شش هورمون آن ناشی می‌شود. اختلالات غده‌ی هیپوفیز شامل غول پیکری، درشت انتهایی (آکرومگالی)، دیابت بی مزه است، که کوتولگی نیز از جمله این اختلالات است. هیپوفیز از جمله غده‌های درون ریز بدن است که البته از مهمترین غده‌های درون ریز بوده و از سه بخش پیشین، پیسین و میانی تشکیل شده است. هورمون رشد یا سوما تروتروپ جزء هورمون‌های هیپوفیز پیشین است که در رشد و نحو استخوان‌ها و به طور کلی در رشد بدن دخالت دارد. اگر هیپوفیز جانوری را در دوران رشد خراب کنند، رشد آن متوقف می شود و اگر به چنین جانور عصاره هیپوفیز تزریق شود، کمبود رشدگی جبران می‌شود. در صورتی که تزریق عصاره هیپوفیز مرتب ادامه یابد جانور از حد معمولی نیز بزرگتر می شود. مطالعات بعدی روشن کرد که اثر هیپوفیز از طریق تأثیر عصاره آن در شته استخوان‌هاست، اهمیت این تأثیر در دوران رشد بسیار زیاد است زیرا در این زمان استخوان‌سازی ادامه دارد. و اما باید گفت که کاهش شدید و یا افزایش شدید هورمون رشد سبب رشد غیرعادی می‌شود که کاهش شدید مقدار این هورمون در کودکی

پروژه درباره کوتاهی قد فرزندان

در مورد بیماری نانیسم

در مورد کوتاهی قد شدید کودکان

در مورد رشد کودکان

مشکلات کودکان

مشکل کوتاهی قد کودکان

دانلود تحقیق درباره کوتاهی قد کودک
مطالب مرتبط بیشتر:

    طلاق و راهکارهای جلوگیری از این معضل اجتماعی
    ورزش و بهداشت روانی
    بررسی تاثیر سبک رهبری رابطه مدار و وظیفه مدار بر…
    مقایسه نگرش مردان و زنان معلول نسبت به ازدواج با…
    ارتباط بین نگرش مذهبی و رضایت زناشویی
    بررسی رابطه بین منع کنترل و رضایت زناشویی در زنان…
    تنظیم خانواده
    بررسی خلاقیت در افراد درونگرا و برونگرا
    بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم تحقیقات…
    مقایسه رضایت شغلی پزشکان زن و مرد
    بررسی پدیده خود برتر بینی در جامعه
    بررسی و رتبه بندی مسایل و مشکلات مددکاران اجتماعی
    ماهواره ها
    بررسی تفاوت رشد اجتماعی افراد فاقد مادر و پدر
    بررسی تاثیر معلولیت جسمی حرکتی بر میزان هوش بهر کودکان