دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات علوم اجتماعی اقتصادی

دانلود مقالات و پروژه های علوم اجتماعی اقتصادی

تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان

تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان


تاثیر برنامه های ماهواره ای بررشد اجتماعی نوجوانان


فصل اول ۳

مقدمه ۴

بیان مسئله ۵

اهمیت ضرورت پژوهش ۶

هدف کلی۷

تعاریف نظری پژوهش۸


فصل دوم۹

رشد اجتماعی نوجوان ۱۱۰

رشد اجتماعی نوجوان ۲ ۱۳

رشد اخلاقی و اجتماعی جوانی۱۵

رشد اجتماعی۱۶

تصمیم دشوار برای ماهواره ۱۷

تاثیر مادر در رشد اجتماعی کودک ۲۰

رشد بدنی تند ۲۱

رفتارهای ناهنجار نوجوان ۲۲

چرا رشد اجتماعی ضروری است ۲۵

رشد و تکامل اجتماعی۲۶

تغییر رفتار اجتماعی در نوجوانی۳۰

دیدگاه های مختلف در مورد رشد اجتماعی۳۱

تعریف ارتباط ۳۳

کارکردهای وسایل ارتباط جمعی ۳۴

وضعیت تلویزیون ایران ۳۷

اثرات ووسایل ارتباط جمعی ۴۲

نقش آموزشی و آگاهی بخشی ۴۳

رسالت ووظایف ارتباط جمعی۴۶

عوامل موفقیت رسانه ها در جلب مشارکت مردم ۴۸

نقش رسانه ها در شگل گیری افکار عمومی ۵۰

درد تنهایی۵۳

قضاوت۵۷

انتقاد۶۰

سوال های زیاد و نامناسب ۶۶

احساس گناه ، پشیمانی ، تاسف۷۱


فصل سوم۷۳

جامعه آماری مورد مطالعه ۷۴

تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری۷۵

روش اجرای پژوهش۷۹


فصل چهارم۸۱

مقدمه ۸۲

جدول آماری پژوهش۸۳


فصل پنجم ۸۶

بحث و نتیجه گیری۸۷

محدودیت های پژوهش ۹۰

پیشنهادات پژوهش۹۱

منابع و ماخذ ۹۲


چکیده

رشد اجتماعی فرآیندی است که از طریق آن فرد، آگاهیها، ارزشها، برقراری روابط اجتماعی و مهارتهای اجتماعی را کسب می کند و این اکتسابات او را قادر می سازند که با جامعه وحدت یابد و به نحوی انطباق یافته رفتار کند). نظیری، ۱۳۸۱)

مسئله ماهواره در سطح بین الملل در سال ۹۶۷ در کمیته فرعی حقوقی استفاده صلح جویانه از فضای ماورای جو مطرح شد. یعنی پخش مستقیم ماهواره هنگامی مورد توجه قرار گرفت که تحولات تکنولوژی آنچنان پیشرفته نبوده و به گفته دکتر داود باوند، کارشناس حقوق بین الملل و استاد دانشگاه هدف اولیه استفاده از ماهواره در دهه ۶۰ بیشتر برای توسعه آموزش از جمله مبارزه با بی سوادی بود، بخصوص در جوامعی مثل: استرالیا، روسیه و هند که قلمرو گسترده ای داشتند روستاهای دور دست نمی توانستند از امکان آموزشی و تحصیل برخوردار باشند). هاشمی، (۱۳۸۱

اینک در پژوهش حاضر نظر بر این است که بدانیم این تکنولوژی پیشرفته چه رابطه ای با رشد اجتماعی نوجوانان جامعه کنونی ما دارد؟ فرضیه های پژوهش عبارتند از:

ـ بین تماشای برنامه های ماهواره و رشد اجتماعی نوجوانان ۱۵ الی ۱۸ ساله رابطه وجود دارد.

ـ بین دختران و پسران دبیرستانی در میزان رشد اجتماعی تفاوت وجود دارد.

جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است که از کلیه نوجوانانی که در سال تحصیلی ۸۶۸۵ در دبیرستانهای شهر ابهر مشغول به تحصیل می باشند و نمونه پژوهش عبارت است از ۳۰ نفر نوجوانی با گرایش به برنامه های ماهواره که حداقل روزانه یک ساعت به تماشای برنامه های تلویزیونی ماهواره مشغولند و ۳۰ نفر نوجوانی که هیچ علاقه ای به تماشای این برنامه ندارند. از این میان نیمی از این افراد را دختران و نیمی دیگر را پسران تشکیل می دهند.

پس از انتخاب جامعه و نمونه تعدادی از نوجوانان مدارس دولتی انتخاب و پس از مصاحبه از آنان، نتایج دسته بندی شده و با توجه به اهداف و سوالات پژوهش مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج حاصل عبارتند از:

۱ـ رابطه معنا دار و معکوس بین تماشای ماهواره و رشد اجتماعی وجود دارد بطوری که هر چه تمایل به تماشای ماهواره بیشتر باشد رشد اجتماعی ضعیفتر خواهد بود.

فاوت بین دختران و پسران نوجوان در میزان رشد اجتماعی معنا دار است. بدین صورت که پسران بیش از دختران رشد اجتماعی دارند.


ارتباط ماهواره و رشد اجتماعی جوانان


ماهواره و جوانان


افکار عمومی و ماهواره


تاثیر ماهواره بر روی جوانان


دانلود کامل تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان

مطالب مرتبط بیشتر:

بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…

پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…

بررسی جایگاه زن در ایران باستان

پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…

بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…

مدیریت منابع انسانی

پایان نامه بررسی نظرسنجی پدیده وندالیسم در بین نوجوانان

بررسی عملی بودن اعتبار روایی و نرم یابی پرسش نامه…

پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش دبستانی

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر گسترش روحیه خدمتگذاری در…

پایان نامه بررسی تاثیرات اختلالات زبان در میزان افسردگی کودکان

پایان نامه بررسی علل طلاق و رابطه آن با فرار…

پایان نامه سلامت روانی افراد در ازدواج های سنتی نیمه…

پایان نامه بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا

بررسی و مقایسه ادراک شنیداری کودکان نارسا نویس

دانلود کامل تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع دبیرستان

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع دبیرستان


مقاله بررسی رابطه بین هوش هیجانی ووسواس در بین دختران مقطع دبیرستان


این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد.


فهرست

فصل اول(کلیات تحقیق) ۶ مقدمه ۷

بیان مسئله۸

اهداف تحقیق۹

فرضیه تحقیق۱۰

تعاریف عملیاتی۱۰


فصل دوم(پیشینه و ادبیات تحقیق)۱۲

هوش هیجانی را بشناسیم ۱۳

چگونه می توان در هوش هیجانی پیشرفت کرد؟ ۱۵

مؤلفه های هوش هیجانی ۱۸

سنجش برای هوش هیجانی ۲۰

هوش هیجانی ۲۰

اهمیت اندازه گیری هوش هیجانی ۲۳

تعریف و پیشینه هوش هیجانی ۲۴

پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی ۲۶

هوش درون فردی۲۸

مؤلفه های اصلی هیجانی و اجتماعی و عوامل تشکیل دهنده آنها۳۰

مؤلفه ها ۳۱

عوامل ۳۲


فصل سوم(روش تحقیق) ۵۵

جامعه مورد مطالعه، حجم نمونه، روش نمونه گیری ۵۶

ابزار اندازه گیری۵۶

روش تحقیق ۷۳

روش آماری مربوط به فرضیه۷۳


فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)۷۵

مقدمه ۷۶

جدول نمرات خام آزمودنی ها از آزمون هوش هیجانی وضعف روانی ۷۶

بررسی رابطه بین وسواس و هوش هیجانی ۷۸

نمرات خام آزمودنی های از آزمون وسواس در گروه دختران و پسران ۷۸

مقایسه وسواس در بین دختران و پسران۸۰

نمرات خام آزمودنی ها از آزمون هوش هیجانی در بین دختران و پسران ۸۰

مقایسه هوش هیجانی در بین دختران و پسران۸۲


فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری) ۸۳

بحث و نتیجه گیری ۸۴

پیشنهادات۸۵

محدودیت های تحقیق۸۶

منابع و مآخذ ۹۶


مقدمه :

مفهوم هیجانی موضوعی است که مورد توجه دانشمندان وفلاسفه قدیم بوده است وحتی داروین شواهدی یافت که در آن همراه با تکامل دستگاه عصبی مرکزی ،حالات هیجانی نظیر: ترس ،خشم ولذّت جلوه گر می شود .(اتکسیون ۱۹۸۶؛ترجمه براهنی ۱۳۸۰)

ولی بررسی علمی ودقیق آن به دهه ی گذشته بر می گردد که ابتدا در سال ۱۹۹۰پیتر سالوی هوش هیجانی را مطرح کرد و آن را به صورت توجه به هیجان ها وکاربرد مناسب آنها در روابط انسانی ،درک احوال خود ودیگران ،خویشتن داری وتسلّط بر خواسته های آن ،همدلی با دیگران واستفاده مثبت از هیجانها در تفکروشناخت مطرح کردند بعد گلمن ۱۹۹۵ هوش هیجانی را به عنوان یکی از مؤلفه های سلامت روان معرفی کردند وبر این باور بود که برای ارتقاءسلامت روان افراد باید مؤلفه های هوش هیجانی را در افراد پرورش داد. هم چنین اون بار آن نیزبا طرح نظر خود تحت عنوان بهره هیجانی آن را عبارت از قابلیت ها ومهارت هائی می دانند که بر روی توانایی فرد برای مقابله مؤثر با احتیاجات محیط وفشارهای آن اثر می گذارد بطور خلاصه گفته می شود که میزان هوش nافراد ،ضامن موفقیت آنها در درازمدت وکل زندگی نمی باشد بلکه ویژگیهای دیگری برای برقراری ارتباطات مناسب انسانی وموفقیت در زندگی لازمست که هوش هیجانی نامیده شود وطرفداران اصلی روان شناسی انسان گرایانه در این دهه گودون آلبورت ،آبراهام مازلو و کارل راجرز عقیده دارند که یکی از احتیاجات ضروری وجنسی انسان این است که نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد هیجان های خود را مستقیماًتجزیه نماید واز نظر هیجانی رشد کند. (هرمان ۱۹۹۲به نقل از سالوی وهمکاران ۱۹۵۸)

در حیطه روان شناسی اندیشمندان بزرگ از طرفی به علّت شناسی دردهای روانی انسان واز طرف دیگر به طرح روش هایی برای بهره مندی انسان از ظرفیت کامل خود در جهت اختلالات رفتاری به خصوص ضعف روانی ووسواس که توضیحاتی شده که همه در جای خود مقبول وهریک تکامل بخش ویا حداقل همپوش نظریه های پیشگام شده است .


بیان مسأله

تجارب هیجانی از دیر باز به عنوان متدی مرکزی درمانگری در نظر گرفته شده است ودرماندگی هیجانی عمده ترین عامل انگیزش برای جستجو درمان است .بر همین اساس نظم جویی عاطفی ،اختلال های عاطفی ،پیوند هیجانی وفرایند تحول نظم جویی عواطف از مباحث مورد توجه روان درمانگران است امروز این امر مورد قبول قرار گرفته است که تنظیم عواطف وطرح یابی زیست شناختی کاملاً وابسته بهم هستند (شور -۱۹۹۴)در دهه های اخیر با تأثیر هیجان در کارکرد شخصیت وسلامت روان تأکید فراوانی شده است ومطالعات روزافزونی به منظور بررسی اینکه افراد چگونه با حوادث هیجانی واسترس زا او کنار می آیند وتأثیرات ضمن این روش ها بر سلامت جسمی ودور از اختلالات رفتاری ماند ضعف روانی ووسواس می شود .(پروین ۱۹۹۶)

در این باره می گوید :دیدگاه غالب این است که هیجاناتی که توسط افراد تجربه می شود ونیز چگونگی کنار آمدن افراد از نظر هیجانی قسمت مهمّی از شخصیت آنها را تشکیل می دهد ودارای تأثیر مهمی بر روی وسواس دارد . انسان ها در موقعیت های متفات واکنش های گوناگون از خود نشان می دهد اما با وجود تمام این تفاوتها ،راهی که برای کنترل واداره هیجانات خود انتخاب می کنند باید از نظر اجتماعی مناسب ومقبول باشد ،اگر چنین نباشد اثراتی که رفتارهایشان به دنبال خواهد داشت می تاند ویرانگر باشد سالووی ومایر (۱۹۹۰-۱۹۸۹)با طرح مفهوم تازه هوش هیجانی که براساس نظریات گاردند درباره استعداد های فردی شکل گرفته بود پاسخ قابل قبولی برای این سئوال مطرح نموده است . وبراساس این نظریه انسان دارای توانایی های قابل پرورش است که می تواند اورا برای مقابله با شرایط زندگی آماده کند .(سید محمدی ۱۳۸۲)

اهداف تحقیق

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانی ووسواس در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان است واینکه آیا هوش هیجانی افراد ووسواس در اعمال وافکار می تواند با هم رابطه داشته باشد وآیا وسواس عملی یا فکری در هوش هیجانی تأثیر مثبت یا منفی دارد . واینکه آیا هوش هیجانی در بین دختران بیشتر از پسران است ویا وسواس در بین دختران وپسران دارای تفاوت است یا نه .


رابطه بین هوش هیجانی و وسواس


وسواس بین فرزندان


وسواس بین دختران


 در مورد ارتباط بین هوش هیجانی و وسواس


دانلود کامل مقاله بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع دبیرستان

مطالب مرتبط بیشتر:

پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…

بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران

تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و…

تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…

بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…

بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده

پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان

بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…

بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…

پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…

بررسی جایگاه زن در ایران باستان

پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…

بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…

مدیریت منابع انسانی

پایان نامه بررسی نظرسنجی پدیده وندالیسم در بین نوجوانان

دانلود کامل بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع دبیرستان

مقاله ویژگیهای شخصیتی شخصیت ضداجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر

مقاله ویژگیهای شخصیتی شخصیت ضداجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر


مقایسه ویژگی های شخصیتی شخصیت ضد اجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر


فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

سؤال مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه تحقیق

متغیرهای تحقیق

تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق

۱-۲- تعریف اختلال شخصیت ضد اجتماعی

۲-۲- شیوع سابقه تاریخی و اختلال اراده

ویژگیهای شخصیتهای ضد اجتماعی

الف بی هدف بودن رفتار ضد اجتماعی بر انگیخته شده

ب فقدان وجدان و احساس مسؤولیت نسبت به دیگران

ج فقر هیجانی

۴-۲ علل رفتار ضد اجتماعی

۱- زمینه خانوادگی و اجتماعی

۲- نارسائیهای یادگیری

۳- رابطه وراثت و شخصیت ضد اجتماعی

بررسی دو قلوها

بررسیهای فرزند خواندگی

اضافه بودن کروموزوم y

بدعملکردهای فیزیولوژیائی

۵ – ۲ مثالی وحشتناک از اختلال شخصیت ضد اجتماعی

۶- ۲- خلاصه ای از بحث و بررسی اختلال شخصیت ضد اجتماعی

۷- ۲- اختلال سلوکی

۸ – ۲- نمونه هایی از اختلال سلوکی

۹- ۲- نوجوان آشفته

۱۰- ۲- جویندگان احساس

۱۱- ۲- اضطراب در افراد ضد اجتماعی

نظریه های شخصیتی

شخص شناسی

نیروی تحرکی شخصیت از نظر ماری

فصل سوم: روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر

روش تحقیق

روش آماری مربوط به فرضیه ها


فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه:

نیازهای اختصاصی انسان که شرحش توسط اجتماع به وجود نیامده اند ، بلکه در صحن تحول و تکامل تاریخ زندگی بشر پدیدار گشته اند. اما چگونگی بروز و ظهور آن ها و چگونگی برآوردن آن ها کاملٲ ناشی از اجتماع است. هر اجتماعی مطابق مؤسسات و عوامل ویژه خود شکل خاصی به آن ها می دهد روان شناسان تاریخ طولانی بشر را چون آزمایشگاهی آموزنده مورد استفاده قرار می دهد و بر خلاف دیگر روان شناسان مانند فروید که شخصیت را سازنده اجتماع نمی داند بلکه به اعتقاد او این اجتماع که شخصیت ها را می سازد به عبارت دیگر اختلاف شخصیت ها ناشی از اختلافات اجتماعات بشری است، همه آدمیان نیازمند به رفع گرسنگی، به رفع تشنگی، به استراحت و خواب و… هستند، ولی در جامعه های مختلف این نیازها به وجوه مختلف برآورده می شوند، همچنین است مقابله با نیازهای دیگر آدمی، مثلٲ در یک جامعه ی سرمایه داری نیاز به همانندی یا ممکن است بدین طریق ارضاء شود که عضو آن جامعه به اندوختن ثروت و مال بپردازد تا بدین وسیله خود را ممتاز سازد، یا اینکه به عضویت شرکت بزرگی در آید تا وابستگی به آن شرکت سبب امتیاز او گردد. آدمی احاطه شده از امور متضادی است که یکی از امور متضاد این است که از اختیار آدمی بیرون است زندگی و مرگ است و گاهی توجه به این دو مقوله و در حد معقولی به آن فکر نکردن باعث مسائلی در زندگی انسان می شود که به عنوان اخلاق ضد اجتماعی به حساب می آید افرادی که دارای رفتار ضد اجتماعی هستند از نظر اضطراب مورد بررسی واقع شده اند که افراد سیکو پات نسبت به افراد بهنجار اضطراب کمتری داشته باشند و این پیش فرض فقط در حد کمی، ممکن است صادق باشد که گر چه افراد دارای انحرافات اجتماعی کمتر از سایر افراد نگران و دلواپس به نظر می رسند ولی تمام نشانه های بدنی و عضلانی را که معمولٲ در اضطراب وجود دارد مانند میزان ضربان قلب و تنگی نفس و … هسته ی اصلی اختلال شخصیت در انحرافات اجتماعی دوری گزیدن از مردم، تجربه های جدید و حتی تجربه های قبلی است که این اختلالات غالبٲ ترکیبی است از یک ابزار ترس احمقانه با یک میل شدید برای مورد پذیرش و محبت واقع شدن افراد مبتلا به این اختلال تمایل زیادی برای روابط اجتماعی یا فعالیت های جدید دارند ، اما ممکن است به دلیل ترس از عدم قبول و مورد پذیرش واقع شدن، بی میلی خاصی برای روابط اجتماعی نشان دهند و در مقابل به انحراف کشیده شوند. (منصور – ۱۳۸۲)

بیان مسئله:

عناوین بسیاری در طول دوره های مختلف توسط محققان و صاحبنظران به افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی داده شده، اما نشانه های این اختلال به طور برجسته ای یکسان باقی مانده است، سرچشمه اختلال شخصیت ضد اجتماعی و ایجاد انحرافات اجتماعی در دوران کودکی است یعنی زمانی که نشانه های آن به صورت اعمالی مانند فرار از مدرسه، دروغ گویی مداوم، دزدی و دعوا جلوه گر می شود این اعمال غالبٲ تا بزرگسالی ادامه یافته، رفتارهایی از قبیل تهاجم به افراد و اموال آنان، قصور در پرداخت قرض ها و تعهدات مالی، تبهکاری و ارتکاب اعمال خلاف اخلاق و قانون را در بر می گیرد.ویژگی های عمده ی افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارت است از نداشتن احساس شرم یا پشیمانی، شکست در عبرت گرفتن از تجربیات گذشته و … بدین ترتیب در رفتار این افراد دور باطلی ملاحظه شده و این باور القا می شود که افراد دارای انحرافات اجتماعی و یا اختلال ضد اجتماعی از نظر عاطفه و هیجان دچار نارسایی بوده و فاقد وجدان اخلاقی که رفتار آنان را کنترل نماید هستند، علاوه بر مشاهدات بالینی، بررسی های آزمایشگاهی نیز بیانگر این واقعیت است که اعمال تنبیه بدنی در مورد افراد ضد اجتماعی به خصوص در پسران بی تٲثیر نیست نه اینکه در بین دختران این موضوع اصلٲ ؟؟؟ نشده بلکه اثر اینگونه اعمال می تواند و ممکن است در پسران بیشتر از دختران دیده شود.


مقایسه شخصیت دانشجویان دختر و پسر


دانلود مقاله مقایسه دانشجویان پسر و دختر


دانلود کامل مقاله ویژگیهای شخصیتی شخصیت ضداجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر

مطالب مرتبط بیشتر:

نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…

پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…

پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…

بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران

تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و…

تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…

بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…

بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده

پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان

بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…

بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…

پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…

بررسی جایگاه زن در ایران باستان

پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…

بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…

دانلود کامل مقاله ویژگیهای شخصیتی شخصیت ضداجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر

مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد

مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد


مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد


مقاله با فرمت WORD میباشد و شما میتوانید آنرا ویرایش کنید.


فصل اول: کلیات تحقیق ۸

مقدمه ۱۰

بیان مساله ۱۲

اهداف تحقیق ۱۳

فرضیه تحقیق ۱۴


فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق ۱۶

تعریف اعتیاد ۱۷

اختلالهای افسردگی و آشفتگی – افسردگی ۱۸

تعریف افسردگی ۲۱

شکل گیری افسردگی در جریان تحول ۲۳

افسردگی های دوره اول کودکی ۲۴

افسردگی اتکایی ۲۵

بی حالتی خلقی ۲۸

افسردگی های زودرس دیگر ۲۹

افسردگی در خلال دوره ها دوم و سوم کودکی ۳۴

نشانه هایی که مستقیما به افسردگی وابسته اند ۳۵

نشانه های وابسته به رنج افسرده دار ۳۶

رفتار های معادل افسردگی ۳۸

واکنش اضطرابی افسرده دار ۴۰

افسردگی متبنی بر احساس رها شدگی ۴۲

فراوانی افسردگی در خلال تحول ۴۴

گسترده افسردگی مهار ۵۰

اختلالات شخصیت ۵۶

نظامهای راج طبقه بندی ۵۷

اختلالات مربوط به محور I 60

اختلالات شخصیت ۶۶

خطرات و مزایای تشخیص و طبقه بندی ۶۸

خطای تشخیص ۷۱

سوالات فصل پنجم ۷۵

فرایند سیگاری شدن ۷۹

اعتیاد به الکل ۸۱

روشهای پیشگیری از الکلسیم ۸۲

پیشگیری و جلوگیری از سو مصرف ۸۳

واژه اعتیاد در فرهنگ ایران ۸۴

علتهای اعتیاد ۹۰

خانواده افراد معتاد ۹۱

دوستان و اوقات فراغت ۹۵

عوامل سیاسی ۹۶

پیشگیری از اعتیاد ۹۷


فصل سوم : روش تحقیق ۱۰۰

جامعه مورد مطالعه ۱۰۱

ابزار اندازه گیری تحقیق ۱۰۲

روش تحقیق ۱۰۳


فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داری ۱۰۴

جدول ۱-۴ نمرات خام آزمونیها از ویژگیهای شخصیتی ۱۰۵

جدول ۳-۴ مقایسه پارانویا در بین دانشجویان ۱۰۸


فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۱۱۲

بحث و نتیجه گیری ۱۱۳

پیشنهادات ۱۱۵

محدودیت ها ۱۱۶

منابع ماخذ


مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد


چکیده:


هدف از تحقیق حاضربررسی ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد در دانشجویان ورودی ۸۴ دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر که فرضیه های عنوان شده مقایسه افسردگی و اسکیزو فرنی –ضعف روانی و پارانویا –در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجویان رشته برق و مکانیک که در سال ۸۴ مشغول به تحصیل هستند . که از بین ۱۲۰۰ نفر طبق امار بخش کامپوتر دانشگاه ۶۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و پرسش نامه بر روی انها اجرا گردیده و جهت ازمون فرضیه ها تحقیق از روش اماری متغییرمستقل در سطح امار استنباطی استفاده گردیده که نتایج بدست امده حاکی از ان است که بین افسردگی ، اسکیزو فرنی و پارانویا و ضعف روانی دانش جویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر تفاوت وجود دارد و سطح معنی داری ان برابر است.


فصل اول


«کلیات تحقیق»


! مقدمه


! بیان مساله


! اهداف تحقیق


! اهمیت و ضرورت تحقیق


!فرضیه؟


!واژه ها و مفاهیم وتعاریف عملیات


مقدمه:


تعدادی ازافراد بشر به دلایل مختلف درونی و بیرونی از مواردی استفاده می کنند که چون جنبه تخدیر یا تحریک دارد ، علیرغم مضار این موارد به اسانی قادر به ترک انها نیستند .


سابقا واژه معتاد معنای محدودی داشت و به کسانی اطلاق می شد که به الکل و مواد مخدر وابستگی داشتند این مطلبی شناخته شده بود که مصرف زیاد این مواد شیمیایی تاثیرات روان گردان دارد . بدین معنی که انها در حالت عاطفی –شناختی و رفتاری انسان تغییرات عمده ایجاد می کند ولی امروزه می دانیم که مواد دیگری مانند نیکوتین و کافئین نیز تاثیرات مشابهی بر انسان دارد که بسیاری از افراد معتاد به خوردن ، قمار کردن ، خریدن و … هستند و همانطور که در تعریف اعتیاد گفته می شود مهمترین و قابل تعریف ترین مشخصه ان وابستگی جسمی و روانی به عنصری طبیعی یا شیمیایی است که جدائی از ان پس از مدتی بسیار دشوار است که بعبارتی این مساله می تواند در زندگی مجردی و به خصوص متاهلی تاثیر منفی بسیاری بگذارد و به عنوان مساله مهم مورد توجه قرار بگیرد که گاهی این مسائل باعث جدائی طرفین زوجین از یکدیگر می شود . به طور کلی روان شناسان نگران سلامت خانواده در بین زنان و مردان معتاد هستند ولی روان شناسان تندرستی توجه ویژه ای به تاثیر سو مصرف مواد در زندگی و محیط خانواده و با وجود فرزندان بروی فرزندان می داند که در نتیجه ما باید مساله عوامل خطر افرین در ایجاد نابسامانی های خانواده را به معیار دوم اضافه کنیم و افرادی که با این تغییر در معیار دوم قرار می گیرند در زندگی خود اثر منفی داشته باشند چرا بیشتراز مردان داروهای اعتیاد اور مصرف می کنند ، دلایل ان تقریبا شبیه همان دلایلی است که در مورد سو استفاده از سیگار و موارد دیگر است و همین طور موقعیت شغلی و محیط خانواده و دوستان ناباب می تواند در رویارویی به اعتیاد را در مردان بیشترو بیشترنسبت به زنان بکند مساله مهمی که قبل از ازدواج وجود دارد این است که جوانان قبل از وارد شدن به زندگی زناشوئی در موضوع های مهم زندگی توافق نظر داشته باشد و معمولا این توافق روی مساله مهم دیگر در زناشوئی ، توافقی است که زن و شوهردرمورد قضاوت درباره مسائل زندگی دارند مثلا اگر شوهر ، فردی تخیلی و ایده الیست ولی زن شخصی واقع بین و به اصطلاح رئالیست باشد شوهرممکن است از رویه خشک و زیاده از حد مادی زن خود خسته شود که تمام این موارد می تواند در جدائی از زنان و مردان منجر شود و جهت پر کردن این ناراحتی ها وابستگی به مواد یا چیزی شروع می شود .( ستوده – ۱۳۸۳).


بیان مساله :


طرز فکر ، موضوع بسیار مهمی است ، زیرا بر اساس ان فلسفه زندگی هر فردی ریخته می شود ولی این برنامه ریزی باید طوری باشد که به زندگی طرفین ضرر نرساند . نظریات مختلفی بیان می کند که عوامل اختلافات زناشوئی می تواند با افراطی بودن یک محاقطه کاری بیشتر و بیشتر شود . مهمترین عامل موفقیت در زندگی زناشوئی رشد عاطفی و فکری است البته واضح است که درجه رشد عاطفی و فکری تنها بستگی به سن ندارد بلکه سن روانی ، اجتماعی و عاطفی همه از عوامل موثر در زندگی خواهد بود در این موقع یک فرد عادی به اندازه کافی رشد و ثبات فکر و عاطفی دارد تا بتواند با مشکلات موجود در زندگی زناشوئی مقابله کند و بتواند در جهت تشکیل یک زندگی خوب و عالی تلاش خود را بکند که عدم تشکیل این موقعیت مناسب در زندگی مشکلاتی اعم از اعتیاد –طلاق و موارد دیگر به وجود می اید که طلاق خود می تواند به عنوان مشکل اصلی باعث به وجود اوردن مشکلات دیگر شود که عدم تفاهم زوجین و تنهائی و طرد ازخانواده می تواند وابستگی طرفین زوجین را به مواد یا مواردی دیگر بیشتر و بیشتر کند . و اعتیاد در زندگی وارد شود که این مساله حائز اهمیت است که ایا زنان ومردان به یک مقدار می توانند درمعرض اعتیاد قرار بگیرند یا نه .


اهداف تحقیق :


هدف از تحقیق حافمر برردی مقایسه ویژگی های شخصیتی مثل افسردگی ،هیپوکنر ریارتسیریو پارانویادسهو مقایسه ان بروی افرادی که نگرش منفی به مواد مخدر دارند تفاوت دارند یا نرو اینکه ایا افرادی که دچار علائمی مانند افسردگی و ضعف روانی رپارانویا را دارند بیشتر در معرض اعتیاد هستند یا نه.


اهمیت و ضرورت تحقیق :


کوشش های جامعه برای پیشگیری و معاونت از سو مصرف دارو های اعتیاد اور باید عمدتا به صورت اموزش کودکان و نوجوانان از طریق برنامه های اموزشی تبلیغات در مدارس و رسانه های جمعی جهت داده شود که قبل از دهه ۱۹۸۰ میلادی کوششها و برنامه هائی که برای نشان دادن عواقب منفی اعتیاد متمرکزبودند موفقیت زیادی بدست نیاوردند و هدف از پیشگیری درحال حافمر اموزش کودکان و نوجوانان برای مقاومت در برابر شروع استفاده از مواد است ان هم با استفاده از برنامه هائی که از روش های یادگرفتن روابط اجتماعی و مهارتهای زندگی و اموزش می دهد و اینکه همین طورافراد در سخت ترین مشکلات زندگی خود به طرف بدترین وسیله رهائی از ان روی نیاوردند و همین طور اموزش و به مردان و زنان که دارای نگرش مثبت به مواد مخدر و یت عبارتی به اعتیاد روی اورده اند که درمشکلات زندگی زناشوئی دست و پنجه نرم می کنند باید اموخت که با محبت و همدلی و همدردی می توان مشکلات را حل کرد و اینکه این عوامل روانی و روحی می تواند تاثیر منفی برروی فرد بگذارد و جهت پر کردن این مسائل از مواد مخدر استفاده کرد که ارائه تحقیقات در نهادهای خانوادگی و اجتماعی می تواند تاثیر مثبتی بگذارد .


فرضیه تحقیق :


۱٫ بین افسردگی افراد معتاد و افراد غیر معتاد رابطه معنی داری وجود دارد


۲٫ بین پارانو یا افراد معتاد و افراد غیر معتاد رابطه معنی داری وجود دارد


۳٫ بین اسکیزوفرنی افراد معتاد و غیر معتاد رابطه معنی داری وجود دارد


۴٫ بین ضعف روانی افراد معتاد و افراد غیر معتاد رابطه معنی داری وجود دارد .


تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم :


اعتیاد –عبارت است از وضعی که در اثر تکرار استفاده از ماده یا موادی طبیعی یا مصنوعی ایجاد می شود که در این حال فرد وابستگی جسمی و روانی به ان مواد پیدا می کند و پس از گذشت این زمان قطع این وابستگی دشوار می شود و بر این اساس مفهوم وابستگی ، سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۶۴ میلادی واژه وابستگی به مواد یا سو داروئی را جانشین واژه اعتیاد کرد (شاملو –۱۳۸۴ ) و بالاخره عبارتند از نمره ای است که ازمودنی از پرسش نامه مربوط به اعتیاد بدست اورده است .


افسردگی : عبارتند از حالات روانی است که توام با احساس گناه –بی حوصلگی . بریدگی از اطرافیان انزوا و گوشه گیری –عدم روابط با دیگران عدم حضور در جمع و … که بالاخره عبارتند از نمره ای است که ازمودنی ها از مقایس افسردگی پرسش نامه بدست اورده است .


پارانویا : یک حالت روانی است که طبق تعریف به مشکلات روانی که شامل توهم و هزیان است که هزیان به خصوص هزیان گزند و اسیب است که خرد همیشه فکر می کند که کسی یا چیزی قرار است که اول اذیت کند و توطئه ای برای او مهیا است و بالاخره عبارتند از نمره ای است که ازمودنی ها از مقیاس پارانویا بدست می اورد .


اسکیزوفرنی : عبارتند از حالت روانی که شامل هزیان و توهم و تلکم اشفته و رفتار اشفتار و جو عاطفی است که بیشتر از ۶ هفته ادامه پیدا می کند که فرد از همان دوران ابتدائی بیماری به پزشک مراجعه کند و بالاخره عبارتنداز نمره ای است که ازمودنی از مقیاس پرسش نامه بدست اورده است .


فصل دوم


«پیشینه و ادبیات تحقیق»


تعریف اعتیاد:


اعتیاد عبارت است ازوضعی که در اثر تکرار استفاده از ماده یا موادی طبیعی یا مصنوعی ایجاد می شود ، که در این حال فرد وابستگی جسمی و روانی به ان مواد پیدا می کند و پس از گذشت زمان قطع این وابستگی دشوار می شود.


دانلود کامل مقاله مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد

مطالب مرتبط بیشتر:

بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…

بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده

پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان

بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…

بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…

پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…

بررسی جایگاه زن در ایران باستان

پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…

بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…

مدیریت منابع انسانی

پایان نامه بررسی نظرسنجی پدیده وندالیسم در بین نوجوانان

بررسی عملی بودن اعتبار روایی و نرم یابی پرسش نامه…

پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش دبستانی

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر گسترش روحیه خدمتگذاری در…

پایان نامه بررسی تاثیرات اختلالات زبان در میزان افسردگی کودکان

دانلود کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد

بررسی تاثیر سن زنان در رضایت زناشویی

بررسی تاثیر سن زنان در رضایت زناشویی


بررسی تاثیر سن زنان در رضایت زناشویی

این مقاله فرمت WORD می باشد و آماده پرینت است


فهرست مطالب


عنوانصفحه


فصل اول


(کلیات تحقیق)


مقدمه ۲


بیان مسئله۳


فرضیه ۴


اهمیت و ضرورت تحقیق ۵


تعریف اصطلاحات ۶


فصل دوم


(پیشینه و ادبیات تحقیق)


خانواده و ضرورت ازدواج ۱۰


تعریف ازدواج۱۱


اسلام و ازدواج ۱۱


اهداف ازدواج۱۳


مهمترین انگیزه های تشکیل خانواده از نظر اسلام ۱۷


سن مناسب ازدواج ۲۶


ازدواج سالم و پایدار۲۸


خصوصیات خانواده سالم۳۴


خلاصه دو تحقیق دیگر در مورد رضایت زناشویی ۴۰


فصل سوم


(روش تحقیق)


جامعه پژوهش ۴۳


ابزار پژوهش ۴۴


طرح تحقیق ۴۸


روش آماری مربوط به فرضیه۴۹


فصل چهارم


(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)


روش تجزیه و تحلیل آماری ۵۱


جدول توزیع آزمودنی ها یر حسب سن و سن همسران۵۷


نمودار توزیع آزمودنیها بر حسب تحصیلات ۵۸


میانگین رضایت در دو گروه۶۰


نتایج آماری ۶۱


فصل پنجم


(بحث و نتیجه گیری)


خلاصه پژوهش۶۴


نتیجه گیری۶۵


مشکلات و محدودیت ها۶۷


پیشنهادات ۶۸


منابع ومآخذ ۶۹


ضمائم


پرسشنامه رضایت زناشویی ۷۲


کلید پرسشنامه رضایت زناشویی۷۵


جدول نرم پرسشنامه رضایت زناشویی۷۸


مقدمه


خانواده را موسسه یا نهادی اجتماعی معرفی کرده اند که ناشی از پیوند زنا شویی زن و مرد است . ودر آن اعضای خانواده که شامل زوجین و فرزندان و گاهی هم اجداد و نوه هاست ، بر اساس همزیستی مسالمت آمیز صفا و صمیمیت انس و تفاهم ، مشارکت وتعاون زندگی می کنند . خانواده معمولا واحدی کوچک متشکل از لااقل دو یا سه نفر است ولی از نظر اهمیت ، آن را از مهم ترین نهاد های اجتماعی و نخستین منبع سازندگی و پرورش نسل و عالی ترین سرچشمه خوش بختی و غنی ترین منبع عاطفه دانسته اند. دین مقدس اسلام برای خانواده ارزش ، اهمیت و حتی قداست قائل است . نگاهی کوتاه به موضوع اسلام ما را به چنین اهمیتی واقف می سازد . توصیه ها در ازدواج ، اهداف و مقاصد ازدواج –شرایط انتخاب همسر ، مسئولیت ها وتعهد ات برای اعضا خانواده اقدامات در جهت جلوگیری از تزلزل خانواده ، موضع گیری در مورد شرایط سخت طلاق ومتارکه و ده ها عناوین دیگر بیان گر اهمیت خانواده در اسلام است . جامعه شناسان خانواده را علاوه بر مذهب ، تنها نظام اجتماعی می دانند که رسماً در همه جوامع پذیرفته شده است . جامعه شناسان معتقدند جامعه هنگامی نیروی خود را از دست می دهد که افراد به وظایف خانوادگی خویش عمل نکنند و جامعه از طریق خانواده می تواند حس مشارکت لازم را در افراد ایجاد کند .


( قائمی ۱۳۵۷) روانشناسان خانواده را محل ارضا نیاز های مختلف جسمانی ، عقلانی و عاطفی می دانند ، اسلام بخش عظیمی از تعالیم خود را به خانواده اختصاص داده است و همه مذاهب به گونه های مختلف به اهمیت خانواده کوچکی تشکیل این کانون پرداخته اند . این جنبه ها بیانگر اهمیت خانواده در مذاهب گوناگون و بسیاری از دانش های مختلف بشری است . هر کدام از این رشته های دانش بر مبنای اصول علمی خود تلاش می کنند که خانواده با همه جنبه های مختلف آن بشناسند ، در این میان دانش روانشناسی می کوشد تا به بررسی روابط بین اعضای خانواده و رفتارهای هر کدام از این اعضا بپردازد تا سرانجام به تبیین رفتارهای اعضا اولیه خانواده و مسائل مربوط به کیفیت رفتار سازگار و ناسازگار برسد .


روان شناسان و جامعه شناسان می کوشند تا سنگ اولیه خانواده را برمبنایی قرار دهند که زوج ها با محبت ، امنیت ، صمیمیت ، تفاهم و سازگاری به زندگی خود ادامه دهند . این سنگ بنای خانواده با پیوند بین دو جنس مختلف به نام زن و مرد گذاشته می شود که از آن تحت عنوان ازدواج و زناشویی نام می برند .( دکتر علی قائمی ۱۳۶۶)


بیان مسئله:


با توجه به این که هدف از تشکیل خانواده جایگاهی برای نا رضایتی نیست ولی شاهد رقم رو به افزایش نارضایتی و نا سازگاری و در نهایت طلاق بین زوجین هستیم . بنابراین ، این سوال به ذهن می رسد که چرا زوجین دچار نا رضایتی می شوند و سرانجام به طلاق و جدایی روی می آورند ؟ چه علل و عواملی موجب نارضایتی و نا سازگاریو طلاق می شود ؟ برای پاسخ به سوال فوق استحکام بخشیدن به کانون خانواده ، پیشگیری از ازدواج هایی که در آن امکان بروز ناسازگاری و نارضایتی است ، بررسی کردن حوزه هایی که اختلاف و نا رضایتی زناشویی در آن بوجود می آید و نهایتاً منجر به طلاق وفرو پاشی نظام خانواده که اثرات مخرب وسویی برای اعضای آن ( مرد وزن وبه خصوص فرزندان ) می گذارد ، لازم است به بررسی آن دسته از عوامل که منجر به نارضایتی بین زوجین می شود پرداخت و چون اختلاف سنی نامناسب باعث بروز نارضایتی زوجین می شود ودر نهایت به طلاق منجر می شود و طلاق اثر نا مطلوبی برجامعه و به خصوص فرزندان طلاق دارد . مهم به نظر می رسید تا تحقیقی در مورد عامل سن به عنوان یک عامل موثر در رضایت زناشویی صورت گیرد به امیداینکه این تحقیق مفید واقع شود .


فرضیه :


میزان رضایت زناشویی زنان کوچکتر از همسر بیشتر از رضایت زناشویی بزرگتر از همسر است .


تعریف عملیاتی : رضایتمندی زندگی زناشویی عبارتند از زندگی زوجین که شامل زن ومرد است و دارای تفاهم و هماهنگی افکار و احساس خوشبختی و خوشحال در کنار زوجین دارند . ورسیدن به رشد عاطفی و فکری و تشابه علاقه به زندگی و سرعت عمل در ترقی زندگی و عبارتند از نمره ای که آزمودنی از آزمون رضایتمندی از زندگی به دست آورده است ( گنجی ۱۳۸۳)


هدف تحقیق :


هدف از تحقیق حاضر عبارت از این است که آیا بین رضایت زناشویی زنان کوچکتر از سن همسر نشان بیشتر از رضایت زناشویی زنان بزرگتر از شوهرانشان است و اینکه آیا پائین و یا بالابودن سن زنان از زوجین خود باعث رضایت زناشویی بیشتر در زندگی می شود یا نه .


اهمیت و ضرورت تحقیق :


هر کدام از این رشته ها بر مبنای اصول عملی خود تلاش می کنند که خانواده را با همه جنبه های مختلف آن بشناسند . در این میان دانش روان شناسی می کوشد تا به بررسی روابط بین اعضای خانواده و مسائل مربوط به کیفیت رفتاری سازگار و نا سازگار برسد با توجه به این که هدف از تشکیل خانواده جاگاهی برای نارضایتی نیست ولی شاهد رقم روبه افزایش نارضایتی و ناسازگاری و در نهایت طلاق بین زوجین هستیم و برای جواب دادن به این سوالات استحکام بخشیدن به کانون خانواده پیشگیری از ازدواج هایی که در آ ن امکان بروز ناسازگاری و نارضایتی است و امید است با تحقیقات انجام شده بتوانیم میزان طلاق ها را کاهش داد و به رضایت زناشویی اضافه کنیم .


تعریف اصطلاحات :


۱- اضطراب : حالت نگرانی و دلشوره که با ترس پیوند دارد . موضوع اضطراب مانند خطر مبهم با یک رویداد احتمالی نا گوار معمولاً نا مشخص تر و غیر اختصاصی تر از موضوع ترس ( مانند یک حیوان وحشی ) است . ( آیکینون –هیلگارد ۱۳۸۰)


۲- اطاعت : گونه ای از نفوذ اجتماعی که در آ ن مشخص به ظاهر همنوایی نشان می دهد ( به منظور بدست آوردن پاداش یا اجتناب از تنبیه ) ولی این بدان معنی نسیت که وی به عقاید ورفتاری که ابراز می کند اعتقاد دارد ( هیلگارد ۱۳۸۰)


۳- ارزیابی شخصیت : در معنای عام ، سنجش شخصیت با هر روش و در معنای خاص سنجش شخصیت بر اساس مشاهدات و قضاوتهای پیچیده ای که بخشی از آ ن غالباً مبتنی بر رفتار شخص در موقعیتهای اجتماعی پیش ساخته است . ( هیلگارد ۱۳۸۰)


۴- احساس : تجربه هشیار همایند با یک محرک ساده ، مانند ارائه شدن یک صوت یا نور در گذشته تمایز بین احساس و ادراک از لحاظ نظری اهمیت ویژه ای داشت اما امروزه این تمایز رنگ باخته است و به نظر می رسد که این دو تجربه را باید بخشهایی از یک پیوستار واحد بدانیم ( هیلگارد ۱۳۸۰)


۵- اجتماعی شدن : شکل گیری خصو صیات در رفتار فردتحت تاثیر آمزشهایی که محیط اجتماعی فراهممی کند


۶- اختلال عاطفی : یک بیماری روانی با مشخصه اصلی اختلال خلق یا هیجان –نمونه های بارز این اختلال عبارتند از : شیدایی ( تهییج پذیری ) ، افسردگی ، شیدایی –افسردگی دوره ای ، ( اتکینسون و هیلگارد ۱۳۸۰)


۷-بی تفاوتی : بی حالی و بی احساسی یکی از پی آمد های نا کامی است ( اتکینسون و هیلگارد ۱۳۸۰)


خلاصه دو تحقیق دیگر در مورد رضایت زناشویی


خصوصیات خانواده سالم


ازدواج سالم و پایدار


سن مناسب ازدواج


مهمترین انگیزه های تشکیل خانواده از نظر اسلام


دانلود کامل مقاله بررسی تاثیر سن زنان در رضایت زناشویی

مطالب مرتبط بیشتر:

نقش مددکاران اجتماعی در رابطه با حمایت و جلوگیری از…

پایان نامه بررسی و شناخت علل اعتیادزدگی معتادین در حال…

پایان نامه بررسی میزان اضطراب درمیان زنان شاغل و خانه…

بررسی نقش فشارهای عصبی در کارآیی مدیران

تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و…

تاثیر اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در…

بررسی عوارض مختلف ناشی از مهاجرتهای بین المللی و تاثیر…

بررسی تاثیر فرزند ناتوان هوشی بر کارکردهای مختلف خانواده

پایان نامه توانمند سازی کارکنان کلید بهره وری سازمان

بررسی رابطه بین سبک اسناد و سلامت روانی در بین…

بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی…

پایان نامه بررسی میزان اضطراب و ارتباط پنهانی با جنس…

بررسی جایگاه زن در ایران باستان

پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین…

بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر…

دانلود کامل بررسی تاثیر سن زنان در رضایت زناشویی